Foto: Shutterstock

Lai sniegtu atbildes uz jautājumiem par ikdienas finanšu pakalpojumiem, bankas "Citadele" klientiem būs pieejams jauns palīgs – mākslīgā intelekta darbināta virtuālā konsultante Adele.

Bankas "Citadele" apkopotā informācija liecina, ka aptuveni 70% no klientu zvaniem un sarakstēm ar konsultantiem ir jautājumi par tehniskām problēmām, kā arī par pakalpojumiem un aktuālajiem piedāvājumiem. Lai uzlabotu tiešsaistes tērzēšanas funkciju, turpmāk uz biežāk uzdotajiem jautājumiem spēs atbildēt Adele – ģeneratīvā mākslīgā intelektā (Gen AI) balstīts palīgs, ko nodrošina atvērtais mākslīgais intelekts (Open AI).

"Gen AI, iespējams, ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, ko pēdējos gados biznesa vidē esam piedzīvojuši, un arī mums šis ir nākamais solis digitālo pakalpojumu attīstībā un saziņā ar klientiem. Jau šobrīd redzam, ka Adele spēj nodrošināt dabisku komunikāciju ar klientiem, kā arī prot atbildēt uz jautājumiem dažādās valodās, atvieglojot darbinieku ikdienu. Taču jāatceras, ka arī Adele vēl tikai mācās. Apkopojot klientu biežāk uzdotos jautājumus, turpināsim uzlabot darbu pie satura un Adeles zināšanām par dažādiem produktiem un pakalpojumiem,’’ norāda bankas "Citadele" valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos Vladislavs Mironovs.

Lai palīdzētu klientiem rast atbildes uz ikdienas finanšu jautājumiem, pirms vairākiem gadiem "Citadeles" mājaslapā jau tika ieviests interaktīvs palīgs, kas darbojās pēc iepriekš sagatavota atbilžu ceļa.

Savukārt Adeles funkcijas atšķiras no parasta tērzēšanas robota – tērzēšanas GPT sarunas var apstrādāt plašu tēmu un scenāriju klāstu, savukārt vecāka stila tērzēšanas robotus ierobežo to datu un noteikumu apjoms un kvalitāte. Tāpat "Chat GPT" balstītas sarunas uztur saskaņotu un loģisku sarunu plūsmu, savukārt vecāki tērzēšanas roboti var radīt neatbilstošas atbildes. "Chat GPT" balstītas sarunu iespējas var pielāgot lietotāja vēlmēm un stilam (tostarp balss signālam) atšķirībā no vecākiem tērzēšanas robotiem, kuriem bija iepriekš iestatīta un vispārīga personība.

Sazināties ar Adeli var bankas "Citadele" mājaslapā, atverot čata logu. Ievadot jautājumu, līdzīgi kā "Chat GPT", ir jāgaida, līdz tiks sniegta atbilde uz konkrēto jautājumu.

Šobrīd Adele ir pieejama bankas "Citadele" mājaslapā Latvijā, bet nākotnē risinājums būs pieejams arī Lietuvas un Igaunijas klientiem, kā arī mobilajā lietotnē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!