Foto: Publicitātes foto

Pirmie simtprocentīgi elektriskā "Range Rover" apvidnieka prototipi pašlaik tiek testēti vairākās izaicinošās vietās visā pasaulē. Pilnībā elektriskā piedziņa tiek izmēģināta ekstrēmā temperatūras diapazonā no –40°C pie Ziemeļu polārā loka līdz +50°C Tuvo Austrumu tuksnešos.

Pirmajos "Range Rover Electric" testos galvenā uzmanība tika pievērsta akumulatora un elektriskās piedziņas bloka (EDU), proti – transmisijas, elektromotoru un spēka elektronikas, spējai strādāt ekstrēmi zemā temperatūrā līdz pat –40°C. Turklāt pirmo reizi "Jaguar Land Rover" (JLR) zīmola vēsturē uzņēmums gan akumulatoru, gan EDU izgatavo paša spēkiem.

Testēšana uz Zviedrijas aizsalušajiem ezeriem apliecināja "Range Rover" paša izstrādātās elektriskās piedziņas potenciālu un pierādījusi, ka tā pārspēs jau tā lielisko "Range Rover" veiktspēju uz virsmām ar sliktu saķeri.

Viens no šo spēju stūrakmeņiem ir jaunā saķeres kontroles sistēma, kas nodrošina labu vilkmi uz apledojušas vai citādi slidenas virsmas. Tā vietā, lai tradicionāli paļautos tikai uz ABS bloku, "Range Rover Electric" riteņu izslīdēšanas kontrole uzticēta tieši elektriskās piedziņas vadības blokiem. Tas griezes momenta piemērošanas laiku katram ritenim ļauj samazināt no aptuveni 100 milisekundēm līdz 1 milisekundei.

JLR izstrādātā novatoriskā programmatūra precīzi kontrolē EDU ātrumu, lai precīzi pārvaldītu riteņu izslīdēšanu, tādējādi nepieciešamība pēc ABS iejaukšanās samazinās. Vilkme tiek maksimāli uzlabota uz visām virsmām, nodrošinot izcilu reakciju un stabilitāti, kas ievērojami uzlabo "Range Rover" braukšanas pieredzi. Šī sistēma saskaņoti darbojas kopā ar stabilitātes kontroli un šasijas sistēmām, lai panāktu vēl kvalitatīvāku braukšanu.

Produktu inženierijas izpilddirektors Tomass Millers: ""Range Rover" ar elektrisko piedziņu nozīmē ierasto "Range Rover" luksusu, izsmalcinātību un iespējas, kā arī gandrīz nedzirdamu pārvietošanos – plūdenai un relaksējošai braukšanai. Lai pārliecinātos, ka ir optimizēti visi auto darbības aspekti, mēs pilnā sparā īstenojam fizisko testu programmu. Tā veidota tā, lai "Range Rover Electric" pārbaudītu ekstremālos apstākļos un nodrošinātu, ka, automobilim nonākot pie īpašniekiem, tā spējas viņus patiesi pārsteigtu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!