Ķīnas GP laikā divreiz trasē devās drošības mašīna. Pirmo reizi tas notika pēc 19.apļa, kad kādā no līkumiem bija atdalījies drenāžas sistēmas lūkas vāks, uz kura uzbrauca Huans Pablo Montoija un, kā izrādījās vēlāk, ne tikai sadūra riepu, bet arī sabojāja balstiekārtu un vēlāk bija spiests izstāties.
Vēl pēc 10 apļiem drošības mašīna atkal bija spiesta doties trasē, jo iespaidīgu avāriju piedzīvoja "Jordan" pilots Narains Kartikejans, kura mašīnas atlūzas pēc sadursmes ar riepu valni palika trases vidū un aizdegās. Ķīniešu darbiniekiem bija nepieciešami pieci drošības mašīnas apļi, lai nodzēstu uguni un sarītu trasi.
Ļoti dīvainu sacīksti Ķīnā piedzīvoja septiņkārtējais pasaules čempions Mihaels Šūmahers, kurš vispirms jau iepazīšanās aplī, kad mašīnas 10 minūtes pirms starta dodas uz savām starta vietām, sildot riepas, sadūrās ar Kristianu Albēru un tādejādi bija spiests startēt no boksiem ar rezerves mašīnu. Turpinājumā pirmās drošības mašīnas periodā Šūmahers neapdomīgi strauji bremzēja kādā no līkumiem un izlidoja drošības joslā un izstājās.
"Pirmais incidents bija ļoti dīvains - es sildīju riepas un pēkšņi bum - sadursme," savu neveiksmīgās sezonas vēl neveiksmīgāko pēdējo sacīksti komentēja pats Šūmahers. "Otrais incidents bija mana kļūda - es pazaudēju kontroli pār mašīnu, jo riepas vēl bija aukstas."
Neskatoties uz savu izstāšanos Mihaels Šūmahers saglabā savu trešo vietu čempionāta kopvērtējumā, jo Huans Pablo Montoija punktus neguva, bet Džakarlo Fisikella tos guva par maz, lai apsteigtu vācieti kopvērtējumā.
"Renault" savu uzvaru Konstruktoru kausā sāka svinēt jau uz goda pjedestāla, kur vienības menedžeris Flavio Briatore no jaunā čempiona Alonso saņēma pamatīgu šampanieša dušu. Tikmēr Briatore paziņoja, ka Fisikella Šanhajā ir aizvadījis labāko sacīksti šajā sezonā un faktiski pateicoties viņa aukstasinībai komanda tik pārliecinoši guva uzvaru Konstruktoru kausā, kas ir pirmais šāds panākums "Renault" vienības pastāvēšanas vēsturē.
Nākamais posms, kas būs jau 2006. gada sezonas atklāšanas sacīkste, notiks jau pēc nepilniem sešiem mēnešiem Bahreinas trasē. Bet līdz tam vēl risināsies neskaitāmi testi, noteikumu apstiprināšana un politiskās virtuves kaislības, mašīnu prezentācijas un komandu solījumi, kā arī brīvo komandas kokpitu dalīšanas pilotu starpā.
Ķīnas GP rezultāti
V | Pilots | Komanda | Riepas | Laiks | Pitstopi |
1 | F. Alonso | Renault | M | 1:39:53.6 | 2 |
2 | K. Raikkonen | McLaren | M | 4.0 | 2 |
3 | R. Schumacher | Toyota | M | 25.3 | 2 |
4 | G. Fisichella | Renault | M | 26.1 | 2 |
5 | C. Klien | Red Bull | M | 31.8 | 2 |
6 | F. Massa | Sauber | M | 36.4 | 2 |
7 | M. Webber | Williams | M | 36.8 | 2 |
8 | J. Button | BAR | M | 41.2 | 2 |
9 | D. Coulthard | Red Bull | M | 44.2 | 2 |
10 | J. Villeneuve | Sauber | M | 59.9 | 2 |
11 | T. Monteiro | Jordan | B | 84.6 | 2 |
12 | R. Barrichello | Ferrari | B | 92.8 | 2 |
13 | A. Pizzonia | Williams | M | + 1 aplis | 2 |
14 | R. Doornbos | Minardi | B | + 1 aplis | 2 |
15 | J. Trulli | Toyota | M | + 1 aplis | 2 |
16 | C. Albers | Minardi | B | izstājās | 2 |
17 | T. Sato | BAR | M | izstājās | 2 |
18 | N. Karthikeyan | Jordan | B | izstājās | 1 |
19 | J. Montoya | McLaren | M | izstājās | 3 |
20 | M. Schumacher | Ferrari | B | izstājās | 0 |