3372865
Foto: PantherMedia/Scanpix

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" līdz ziemas sezonai savu floti plāno samazināt līdz 20 lidmašīnām, intervijā starptautiskajam aviācijas žurnālam "Air Transport World" (ATW) pastāstījis "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

ATW uzsvēris, ka "airBaltic" sasniedzis labākus rezultātus, nekā plānots "airBaltic ReShape" restrukturizācijas programmas ietvaros, vienlaikus realizējot izmaksu samazināšanas plānus, un turpina izpildīt flotes modernizēšanas programmu, tādējādi kļūstot potenciālajiem investoriem pievilcīgāks.

Gauss žurnālam norādīja, ka "airBaltic" jau ir samazinājusi floti no 34 līdz 24 lidmašīnām un šajā ziemā lidmašīnu skaitu plānots vēl samazināt ‒ līdz 20 lidmašīnām. Vienlaikus viņš piebilda, ka jau nākamajā vasarā flotes atjaunošanas ietvaros to skaitu paredzēts palielināt līdz 24 lidaparātiem.

"airBaltic" valdes priekšsēdētājs arī informējis, ka aviokompānija nākamajos gados plāno strādāt ar daudz mazākiem zaudējumiem ‒ 38 miljonu latu zaudējumiem šogad un 16 miljonu zaudējumiem nākamgad, bet jau 2014.gadā atgriezties pie peļņas.

Jau ziņots, ka "airBaltic ReShape" restrukturizācijas plāns 2014.gadā aviokompānijai paredz pirmo reizi strādāt ar peļņu. To iecerēts panākt, atjaunojot floti, optimizējot maršrutus, kā arī veicot citas darbības, kas veicinātu kompānijas izaugsmi. Aviokompānijai līdz 2016.gadam jāveic konsolidācija 330 miljonu latu apmērā.

Vēstīts arī, ka "airBaltic" šogad pirmajā pusgadā cieta 23 miljonu latu zaudējumus. "airBaltic" koncerna ieņēmumi pērn samazinājās par 1,2% un bija 228,288 miljoni latu, savukārt koncerna zaudējumi pieauga gandrīz 2,4 reizes un sasniedza 84,761 miljonu latu. Māteskompānija "airBaltic" pērn cieta 83,458 miljonu latu zaudējumus.

"airBaltic" dibināts 1995.gadā, un tā lielākais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. 2011.gadā kopumā "airBaltic" pārvadāja 3,351 miljonu pasažieru, kas ir par 5% vairāk nekā 2010.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!