Savukārt "Gasum" projektu menedžeris Baltijas valstīs Sepo Nurminens sacīja, ka šajā gadījumā starp Igauniju un Somiju būtu jāuzbūvē plānotais Somiju un Igauniju savienojošais zemūdens gāzesvads "Balticconnector". Viņš arī teica, ka "Gasum", kurā 24% daļa pieder Krievijas gāzes koncernam "Gazprom", apsverot SGT būvēšanu kādā no Somijas ostām.
"Pašlaik mēs izvērtējam dažādas iespējas attiecībā uz termināļa lielumu. Pašlaik mēs veicam pētījumu [Somijas] Porvo un Inko reģionos," informēja Nurminens.
Lielākā varbūtība ir, ka gāzesvads varētu tikt uzbūvēts starp Inko un Paldiskiem Igaunijā, raksta "Eesti Paevaleht".
"Gasum" menedžeri norādīja, ka SGT izmaksātu 450–650 miljonus eiro (316–457 miljonus latu) un vēl būtu nepieciešami 120 miljoni eiro (84 miljoni latu) daļēji apvienota gāzesvada izbūvei.
Igaunijas gāzes kompānija "Eesti Gaas" ir sākusi būvēt 30–40 miljonu eiro (21–28 miljonus latu) vērtu gāzesvadu no Paldisku ostas uz Kīli Harju apriņķī ar nodomu savienot to ar "Balticconnector".
Latvijas premjerministrs Valdis Dombrovskis, atsaucoties uz Eiropas Komisijas (EK) provizorisku atzinumu, pagājušajā nedēļā sacīja, ka reģionāls SGT būtu jāuzbūvē Igaunijā, ja šim projektam pievienosies Somija, savukārt, ja somi izlemtu nepiedalīties projektā, vislabāk būtu SGT būvēt Latvijā.
Dombrovskis informēja, ka EK drīzumā pabeigs neatkarīgu priekšizpēti par projekta īstenošanai ekonomiski izdevīgāko vietu, kas tika sākta, jo pērnruden Latvija, Lietuva un Igaunija nepanāca galīgo vienošanos par reģionāla SGT būvniecību Latvijā.
Pēc Dombrovska teiktā, par savu vēlmi iesaistīties projektā Somijas puse paziņojusi salīdzinoši nesen. "Tikai šogad viņi paziņoja, ka ieinteresējas par projektu. Protams, ka šis apstāklis projektu padara daudz sarežģītāku, jo [šajā gadījumā] starp Igauniju un Somiju būs jāuzbūvē zemūdens gāzes cauruļvadu sistēma," pastāstīja Latvijas valdības vadītājs.
"Somi tagad sākuši izvirzīt priekšlikumu, ka SGT [būtu jāatrodas] pie viņiem. Paskatīsimies, ar ko tas beigsies," viņš piebilda.
Savukārt Latvija, pēc viņa vēstītā, projekta īstenošanai ir gatava jau tagad, un vienīgās nepieciešamās lietas būtu SGT un cauruļvads uz gāzes rezervuāru, un tad no Latvijas varētu sākt piegādāt gāzi Igaunijai, Lietuvai un Sanktpēterburgai. "Esmu pārliecināts, ka Latvijas variants būtu daudz lētāks nekā jebkurš cits," pārliecību pauda Dombrovskis.
Baltijas valstīm līdz šim nav izdevies vienoties par reģionāla SGT būvniecību, kurš varētu pretendēt uz Eiropas Savienības (ES) finansiālu atbalstu.
EK ir paziņojusi, ka ES līdzekļi tikšot piešķirti tikai reģionālam Baltijas mēroga SGT.