metro_sevilla
Foto: Publicitātes foto

Pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" ( PV) un Spānijas kompānijai "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), ar kuru pagājušajā nedēļā netika panākta vienošanās par jauno vilcienu iepirkumu, Stokholmas šķīrējtiesas mediācijas procesā vienošanās jāpanāk 90 dienu laikā, pastāstīja PV sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece.

Viņa atgādināja, ka PV pieņēmis lēmumu par piedalīšanos Stokholmas tiesas mediācijas procesā. "Šis process var ilgt līdz 90 dienām. Līdz ar to kompānijām šo aptuveni triju mēnešu laikā jāpanāk vienošanās," teica Priedniece.

Pēc uzņēmuma pārstāves paustā, PV un CAF mediācijas procesā jāpanāk vienošanās saistībā ar to, vai aprīlī noslēgtais līgums par jauno vilcienu iepirkumu joprojām ir spēkā vai nav. "Pēc CAF uzskata, aprīlī parakstītais līgums ar PV par jauno vilcienu iegādi joprojām ir spēkā, savukārt PV tam nepiekrīt. Ja 90 dienu laikā netiek panākta vienošanās, tad tiks lemts par tālāku rīcību," sacīja PV pārstāve.

Jau vēstīts, ka mediācijas procesu Stokholmas šķīrējtiesā ir ierosinājusi Spānijas kompānija CAF, kura uzskata, ka 2.aprīlī parakstītais līgums par vilcienu piegādi joprojām ir spēkā, neskatoties uz vienošanās nepanākšanu par līguma grozījumiem.

Neskatoties uz mēnešiem ilgām sarunām, vienošanās par grozījumiem jau 2.aprīlī iepriekšējās PV valdes parakstītajā līgumā par jaunu vilcienu piegādi starp PV un CAF netika panākta. Grozījumi līgumā līdz 2.oktobrim bija jāveic, lai nezaudētu Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā.

Pēc nepanāktās vienošanās satiksmes ministrs Aivis Ronis PV valdei uzdeva sniegt rakstveida detalizētu ziņojumu par sarunu gaitu, rezultātiem un arī par tiesiskām, juridiskām konsekvencēm, kas saistās ar to, ka netika panākta vienošanās.

Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF šā gada 2.aprīlī noslēgto līgumu, secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Eiropas Komisija ir paudusi līdzīgu viedokli, ka parakstītais līgums satur būtiskas izmaiņas, salīdzinot ar konkursa sākotnējā nolikuma prasībām, un tas rada nepieciešamību pēc jauna iepirkuma konkursa izsludināšanas. Tādēļ Latvija riskē zaudēt 100 miljonu latu ES līdzfinansējumu projektam.

Jaunā PV valde, kura tika iecelta, kad līgumu parakstījusī PV valde maija otrajā pusē atkāpās no amata, izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējiem konkursa nosacījumiem. Tiem akceptu deva Ministru kabinets, kā arī Satiksmes un Finanšu ministrija. Taču sarunās ar CAF vienošanās par grozījumiem līgumā netika panākta.

SM 5.oktobrī pieprasīja PV iesniegt rakstveida papildinājumus ziņojumam par sarunu gaitu ar CAF.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!