Atgādinām, ka otrdien oficiāli par karjeras beigšanu paziņoja līdzšinējais bobsleja izlases līderis Edgars Maskalāns, kā arī Mihails Arhipovs. Tāpēc gaidāmajā sezonā sacensībās startēs piloti Oskars Melbārdis, Uģis Žaļims un Oskars Ķibermanis.
”Soču olimpiskajās spēlēs mums būs jaunākais pilotu sastāvs. Mūsu pieredzējušākajam pilotam būs trīs vai četru sezonu pieredze, citām spēcīgajām bobsleja valstīm tā nav,” otrdien notikušajā preses konferencē stāstīja bobsleja izlases galvenais treneris Sandis Prūsis. ”Man patīk jauno vīru attieksme. Viņi pieredzes trūkumu kompensē ar labu fizisko gatavību un vēlmi strādāt. Mērķi uz Sočiem mums saglabājas augsti, tāpēc ceram, ka mums viss ies uz labo pusi.”
Prūsis atklāja, ka uz pirmajiem trim Pasaules kausa posmiem, kas notiks Leikpleisidā, Parksitijā un Vistlerā, dosies tikai Melbārdis ar stūmējiem Daumantu Dreiškenu, Intaru Dambi un Arvi Vilkasti.
”Sagatavošanās posmā viss ir izdarīts. Pirmajos ledus treniņos testējām jaunās kamanas, un savus rezultātus varējām salīdzināt ar citu valstu sportistu rezultātiem. Jāatzīst, ka mēs izskatījāmies diezgan labi,” turpināja treneris. ”29.oktobrī ar vienu ekipāžu dosimies uz pirmo Pasaules kausa posmu Leikpleisidā , bet divas ekipāžas startēs Eiropas kausā. Kad Pasaules kauss atgriezīsies Eiropā, tad tajā startēsim ar divām ekipāžām, bet Eiropas kausā ar vienu. Kalendārs ir smags, jo Oskars Melbārdis Leikplesidas un Vistleras trasēs nav braucis, bet papildus treniņu nebūs. Neraugoties uz visām problēmām, kaujas gars mums ir pietiekami liels.”
Prūsis arī pastāstīja, ka treneru korpusā izmaiņas nav notikušas, bet apkalpojošajā personālā izmaiņas esot diez gan lielas. Komandā esot jauna daktere un mehāniķis, bet par to, kā viņiem būs veicies varēs spriest tikai pēc sezonas.
Tikmēr Latvijas Bobsleja un skeletona federācijas (LBSF) viceprezidents Zintis Ekmanis pauda prieku, ka bobslejā turpina ienākt jauni sportisti arī tad, kad citi to pamet.
”No bobsleja pēdējās sezonās ir aizgājuši vadošie piloti, bet mums ir paveicies, ka esam atraduši viņiem aizvietotājus. Šobrīd mums ir trīs ekipāžas, iepriekš bija tikai divas. Tomēr komanda mums nav pietiekami liela, lai mēs varētu pilnvērtīgi testēt savas kamanas,” teica Ekmanis. ”Savukārt jaunajam pilotam Ķimermanim tehniskais nodrošinājums ir augstākajā līmenī, un mēs ceram, ka viņam izdosies sasniegt labus rezultātus.”