5250465 (1)
Foto: PantherMedia/Scanpix
Latvijas vēsturē 15.decembris ieies kā diena, kurā oficiāli "apbērēs" tautā nemīlētos fotoradarus, jo šīs mērierīces uz autoceļiem darbosies pēdējo dienu.



Šis gads ir pagājis fotoradaru zīmē - gan cerīgos solījumos projektu turpināt, gan vairākos piegājienos paziņojot par mērierīču ēras beigām. Jāatgādina, ka ceļš uz fotoradaru ieviešanu Latvijā bija negluds jau pašā sākumā - Iekšlietu ministrijai (IeM) nācās labot konkursu, jo viens no tā sākotnējiem dalībniekiem - SIA "Lattelecom" - vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), norādot uz specifiskajām prasībām, kuras liedz plašam uzņēmumu lokam dalību konkursā. IUB atzina par nepamatotiem fotoradaru konkursa nolikumā iekļautos nosacījumus, liekot IeM tos labot.

"Salabotais " konkurss beidzās ar AS "Vitronic Baltica", "VITRONIC Dr.-Ing.Stein Bilverarbeitungssysteme GmbH" un SIA "Komeccentrs DATI grupa" apvienības uzvaru. Vēlāk apvienība pārtapa par komandītsabiedrību "Vitronic Baltica un partneri", savukārt nu tā sevi dēvē par "V-Traffic".

2011.gada 8.martā tika plānots- jaunie fotoradari uz ceļiem parādīsies 21.oktobrī. Policija oktobra sākumā publiskoja radaru karti, taču 21.oktorbī stacionārie ātruma mērītāji uz ceļiem neparādījās. Policija ar mērierīču uzstādītājiem vienojās, ka plānoto stacionāro fotoradaru vietā līdz 21.novembrim tika izvietoti 15 pārvietojamie radari. "Vitronic Baltica" sūrojās, ka tai radušās problēmas ar projekta izstrādi katram objektam un saskaņošanu dažādās iestādēs.

Pērn decembra sākumā atklājās, ka līguma izpilde atkal kavēsies, jo "Krājbankas" kraha dēļ uzņēmumam radušās problēmas - kredītlīnijas, no kurām būtu jāfinansē jauno fotoradaru uzstādīšana uz ceļiem, bija atvērtas "Latvijas Krājbankā".

Pirmie 23 stacionārie fotoradari uz Latvijas ceļiem savu darbu uzsāka vien šogad maija beigās. Pēc vairākiem brīdinājumiem no Iekšlietu ministrijas un policijas puses, pēc virknes paskaidrojumu, Latvijā 28.septembrī tika izslēgtas šīs ierīces, jo ar uzņēmumu "V-Traffic" tika izbeigts līgums. Novembra vidū Valsts policiju ar komersantu noslēdza pagaidu vienošanos un radarus atkal ieslēdza.

Valdībā ilgi sprieda, ko darīt ar radaru projektu, līdz Ministru kabinets (MK) aiz slēgtām durvīm akceptēja Iekšlietu ministrijas piedāvājumu neatpirkt no vācu uzņēmuma "Vitronic" vairākus desmitus fotoradaru.

VP priekšnieks Ints Ķuzis žurnālistiem iepriekš apliecināja, ka policija, izmantojot tās rīcībā esošos rokas radarus, kā arī ar ātruma mērīšanas ierīcēm automašīnās, kas tiks iegādātas jaunajā iepirkumā, spēs nodrošināt pilnvērtīgu ātruma kontroli uz ceļiem.

Atbilstoši līgumam "Vitronic Baltica un partneri" kopumā bija jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari. Kopumā jaunu radaru iegādes ieceres īstenošana prasīja gandrīz divus gadus -pirmās runas par to no amatpersonām izskanēja 2009.gada vasarā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!