Premjers Valdis Dombrovskis (V) gan uzsvēra, ka parakstīto koalīcijas līgumu izmainīt nevajadzētu. NA prasības neesot īsti skaidras. Savukārt "Vienotība" kopā ar neatkarīgo deputātu grupu līdz 1.martam, kad darbu beigs pašreizējais satiksmes ministrs Aivis Ronis, piedāvās kandidatūru viņa sekotājam šajā amatā.
Parādnieks uz jautājumu, vai NA pretendē uz satiksmes ministra amatu, teica, ka jauna satiksmes ministra meklēšanas laiks ir "īstais brīdis izvērtēt katra ministra darbu un Ministru kabineta darbu kopumā, jo sabiedrības uzticība varbūt nav tik augsta, kā mēs varētu vēlēties", turklāt koalīcijas sadarbības līgums paredz, ka visi koalīcijas partneri ir solidāri atbildīgi par visu valdības darbu kopumā un "līdz ar to jāskata plašākā laukumā, kā mēs esam apmierināti ar ministru darbību".
"Pieņēmām lēmumu, ka pēc divām nedēļām, iesniedzam savus priekšlikumus, kā mēs redzam šo darbu vērtējumu un tālākos iespējamos soļus," teica Parādnieks, gan neprecizējot, vai šie priekšlikumi varētu nozīmēt koalīcijas līguma maiņu.
"Ministrijas nav lēņa muižas un mēs noteikti esam atbildīgi par kopīgo darbu, un man ir ar nožēlu jāatzīst, ka nez kāpēc mums ar koalīcijas partneriem nav kopīgs viedoklis, ka tikai ir normāla lietu kārtība, ka mēs kādā brīdī vērtējam ministru darbību neatkarīgi no tā, kāda ir viņu partejiskā vai bezpartejiskā piederība," klāstīja Parādnieks.
Reformu partijas frakcijas vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis vien piebilda, ka Reformu partija augstu vērtē katra savas atbildības ministra darbu. Viņš piebilda, ka varētu runāt par līguma "tā saucamo papildināšanu, ja par to visas puses varēs savstarpēji vienoties". Nespējot vienoties par šādām izmaiņām, nevar izslēgt līguma laušanu un valdības krišanu.
Savukārt premjers teica, ka piedāvā koalīcijas partneriem turēties pie noslēgtā koalīcijas sadarbības līguma, kas nosaka arī amatu sadali pa politiskajiem spēkiem. Pēc premjera teiktā – līgums paredz, ka katrs koalīcijas partneris uzņemas atbildību par tiem deleģētajiem ministriem.
"Mūsu jautājums bija, vai ar šo pieteikumu ir mēģinājums atvērt kādu krēslu pārdali koalīcijā, bet skaidru atbildi no Nacionālās apvienības mēs nesaņēmām," teica Dombrovskis.
Jau vēstīts, ka satiksmes ministrs, bezpartejiskais satiksmes ministrs Aivis Ronis, par kura darbību amatā solidāru atbildību uzņēmās premjera pārstāvētā "Vienotība" un neatkarīgo deputātu grupa jeb "Olšteina sešinieks", nolēmis demisionēt, jo viņam ir domstarpības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju.
Premjers aizvadītajā nedēļā atzina, ka Ronis nepiekrīt nesamērīgi pieaugušo algu samazināšanai dažos valsts uzņēmumos. "Politiskais tirgus" vēl neesot atvērts, bet Dombrovskis šai amatā vēlētos redzēt nozares profesionāli, savukārt "sešinieka" līderis Klāvs Olšteins jau neizslēdz iespēju pretendēt uz šo amatu.
Bezpartejiskais satiksmes ministrs Aivis Ronis šajā amatā strādās vēl līdz 1.martam. Premjers viņa demisiju ir pieņēmis, tomēr politiķi ar pēcteča meklējumiem nesteigsies un iespējamie ministra amata kandidāti vēl neesot uzrunāti.
Ronis par satiksmes ministru kļuva 11. Saeimas laikā, kad tika apstiprināta trešā Valda Dombrovska valdība,- par bezpartejiska ministra darbību solidāru atbildību uzņēmās no Zatlera Reformu partijas (ZRP) izstājušies neatkarīgie deputāti un "Vienotība".