Foto: EPA/Scanpix/LETA

Iekļūt "Lidl" veikalu ķēdē ir ļoti sarežģīti un grūti, bet ne neiespējami. Līdz šim tas ir izdevies samērā nelielam skaitam Latvijas pārtikas ražotāju, tādēļ uz lieliem brīnumiem šajā gadījumā cerēt nevajadzētu, uzskata Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas vadītāja Ināra Šure.

Tāda līmeņa veikalu ķēdes ienākšana Latvijā reizē ir gan iespēja, gan drauds. "Tā ir lielo ražotāju produkcijas veiksmīga realizācijas platforma, savukārt mazajām saimniecībām un mājražotājiem, skatoties no uzņēmuma stratēģijas, iespējams, tiek veidota līdzīga tirdzniecības platforma kā citos mazumtirdzniecības tīklos, kur tiek realizēta vietējo, mazo ražotāju produkcija," norāda Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Edgars Treibergs. Ņemot vērā šo tendenci, novērojumi liecina, ka bieži vien tieši mazāku tirdzniecības ķēžu veikali ir mazāk lojāli vietējās produkcijas nodrošināšanai veikalu plauktos nekā lielo ķēžu veikalos, kas ļauj cerēt, ka šajā gadījumā vietējiem ražotājiem tiks nodrošinātas lojālas un vienlīdzīgas iespējas ar savu produkciju tikt arī "Lidl" veikalu ķēdes plauktos.

"Lidl" 2016. gada vasarā atvēra 15 veikalus Lietuvā, šobrīd mūsu kaimiņvalstī ir jau 37 tirdzniecības vietas. Pirmajā finanšu gadā "Lidl" Lietuvā sasniedza vairāk nekā 166 miljonus eiro lielu apgrozījumu (neskaitot PVN). Salīdzinājumam, piemēram, "Maxima Latvija" apgrozījums 2017. gadā bija 723,1 miljons eiro, liecina "crediweb.lv" dati.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!