Mobilo sakaru operators "LMT" portālam "Delfi" norāda, ka par klientu saņemtajiem zvaniem no Baltkrievijas un Samoa salām ir informēts. Identificētie numuri Latvijā ir slēgti. "Mēģinājumi klientiem izkrāpt naudu ar viltus telefona zvaniem visu operatoru klientiem nav nekas jauns. Metodes arī īpaši nemainās. Klientus un medijus par šādām iespējamām krāpniecībām esam informējuši jau gadiem," norāda "LMT" sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis.
Uz aizvadītajās dienās klientu sniegto informāciju operators esot reaģējis nekavējoties, tāpat sekojot līdzi citu valstu operatoru un viņu klientu piefiksētajiem numuriem, tos iespējami ātri slēdzot.
Savukārt iedzīvotāji, jo īpaši tie, kuriem nav darījumu partneru vai radinieku ārvalstīs, aicināti ignorēt zvanus no ārzemēm. "Uz šādiem zvaniem nevajadzētu atzvanīt pat tad, ja signāls bijis īslaicīgs. Krāpnieki šādos gadījumos iezvanās ar ārvalstu paaugstinātas maksas numuriem un gaida atzvanu. Savukārt Latvijas iedzīvotājiem šāds zvans var izmaksāt piecus un vairāk eiro," teic Jalinskis, piebilstot, ka klienti aicināti informēt par aizdomīgiem zvaniem pa "LMT" bezmaksas informatīvo tālruni vai uz e-pastu.
Arī mobilo sakaru operators "Tele2" apstiprina, ka, balstoties uz klientu sūdzībām, ir bloķējis zvanus uz diapazonu +6857210XXX. Klienti zvanus gan varēšot saņemt arī turpmāk, bet nevarēs uz tiem atzvanīt, pastāstīja "Tele2" sabiedrisko attiecību konsultante Jūlija Vasiļjeva. "Šobrīd ir reģistrētas 23 līdzīga rakstura sūdzības (par zvaniem no nepazīstamiem ārvalstu numuriem). Turpināsim sekot situācijai un brīdināsim klientus," sola Vasiļjeva.
Savukārt kompānijā "Bite" norāda, ka precīzi nav zināms, cik daudz klientu zvanu vilnis ir skāris. Saņemti vairāki desmiti pieteikumu, un, balstoties uz tajos pausto informāciju, uzņēmums jau sazinājies ar sadarbības partneriem konkrētajās valstīs. "Partneri veic izmeklēšanu un nepieciešamības gadījumā kaitnieciskos numurus bloķē," stāsta "Bite" sabiedrisko attiecību vadītāja Karīna Javtušenko.
Uzņēmums tāpat veicis pārbaudi un ir noskaidrojis, ka klientu identificētie numuri neeksistē. Nav arī zināms, vai zvanīšanas mērķis bijis krāpniecība, atzīst "Bite" pārstāve. "Pieredze liecina, ka šādos gadījumos zvanu mērķis ir ievākt informāciju par aktīvajiem numuriem konkrētā mobilo sakaru operatora tīklā un to tālāk pārdot tā dēvētajām trešajām pusēm, kas ziņas var izmantot gan krāpnieciskos nolūkos, gan telemārketinga vajadzībām," minējumu izsaka Javtušenko.