Foto: Delfi, Agnese Bankovska
Vairāk nekā puse valsts autoceļu nav tikuši remontēti paredzētajā laikā, un līdz ar to šos ceļus vairs nav iespējams atjaunot ar vienkāršām seguma atjaunošanas tehnoloģijām. Lai likvidētu šos paredzētajā laikā neveiktos darbus, šogad būtu nepieciešami 3,5 miljardi latu, liecina "Latvijas Valsts ceļu" (LVC) ziņojums.
LVC prognozē, ka turpmākajos gados ceļu remontu deficīts pieaugs, palielinot autobraucēju zaudējumus un kavējot valsts attīstību. Šogad Latvijas autoceļiem paredzēts valsts finansējums 77,5 miljoni latu, bet ES līdzfinansējums – 107,7 miljoni latu. Valsts autoceļu tīkla garums ir 20 182 kilometri no kuriem 8108 kilometri ir ar melno segumu un 12 074 kilometri ar grants segumu. Katru gadu būtu jāveic seguma atjaunošana 1131 kilometriem autoceļu ar melno segumu un 3083 kilometriem autoceļu ar grants segumu. Ja seguma atjaunošanas darbi netiek veikti paredzētajā laikā, autoceļi zaudē savas tehniskās īpašības un nespēj nodrošināt nepieciešamo noturību transporta radītām slodzēm, kā rezultātā notiek strauja autoceļu sabrukšana, informē LVC.

Uz 2006.gadu 64% valsts autoceļu nav veikti normatīvi paredzētājā laikā nepieciešamie seguma atjaunošanas darbi un tie ir nokalpojuši vismaz piecus gadus vairāk par tiem paredzēto kalpošanas laiku. Šos autoceļus vairs nav iespējams atjaunot ar vienkāršām seguma atjaunošanas tehnoloģijām (virsmas apstrāde, virskārtas nomaiņa), kā tas paredzēts normatīvā, bet tiem ir nepieciešams veikt pilnīgu ceļa konstruktīvo kārtu rekonstrukciju, ieskaitot ūdens atvades sistēmu sakārtošanu un satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu atjaunošanu. Lai likvidētu šos normatīvi paredzētajā laikā neveiktos darbus (remontu deficītu) 2006.gadā būtu nepieciešams 3,5 miljardi latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!