Foto: Publicitātes foto

Aizvadītajā nedēļas nogalē notika konkursa "Latvijas Gada auto 2014" pretendentu pirmais testa brauciens. 16 žūrijas locekļi un četri mediju pārstāvji ar jaunajiem automobiļiem pulcējās Rīgā pie Biķernieku kompleksās sporta bāzes un devās tālāk uz Raganu, kur par bāzes vietu kalpoja atpūtas komplekss "Raganas ligzda".

Pirmajā testu braucienā piedalījās 12 jaunākie automobiļi: "Mazda 6", "Ford Kuga", "Honda CR-V", "Renault Clio", "Renault Captur", "Nissan Juke Nismo", "Škoda Octavia", "Toyota Auris", "Toyota RAV4", "Opel Mokka" divās versijās, "Peugeot 2008" un "Hyundai Santa Fe". Pirms pusdienām vairāki dīleru pārstāvji bija sagatavojuši prezentācijas par saviem automobiļiem, bet nobeigumā pasākuma dalībnieki izteica pozitīvas atsauksmes par testu norisi.

Ivars Caune, autosportists, žūrijas loceklis: "Paldies par perfekti noorganizēto pasākumu. Jāuzteic arī visi žūrijas locekļi par disciplinētību un grafika ievērošanu. Pastrādājām ļoti produktīvi, lieki neizšķiežot laiku. Arī vieta ir ļoti piemērota – gluds asfalts, bedrains asfalts, interesanti līkumi, daudz krustojumu un iespēja izbraukt arī pa labu, gludu grunts ceļu."

Boriss Sebjakins, autožurnālists, žūrijas loceklis: "Bija interesanti izmēģināt vienu pēc otra tiešos konkurentus, piemēram, "Renault Captur" un "Nissan Juke Nismo". Individuālajos testos šādas salīdzināšanas iespējas nav."

Raimonds Zandovskis, autožurnālists, žūrijas loceklis: "Zīmīgi, ka no 12 pretendentiem tikai trīs nebija krosoveri. Taču arī tie bija visai atšķirīgi un nebūt ne visi konkurēja savā starpā. Interesanta tendence krosoveriem ir tā, ka tagad dažiem modeļiem pilnpiedziņa nemaz netiek piedāvāta."

Nākamais testa brauciens plānots 28. septembrī, bet fināls notiks 7. decembrī viesnīcā "Avalon Hotel".

Jaunu pretendentu auto pieteikumu pieņemšana turpinās līdz 6. novembrim, bet jau tagad konkursā ir pieteikti 17 pretendenti (papildus jau iepriekš minētajiem – "Nissan Note", "Fiat Panda 4x4", "Opel Adam", "Peugeot 308" un "Kia Pro Cee'd"), no kuriem daži Latvijā būs tikai rudenī.

Konkurss "Latvijas Gada auto" šogad norit piecpadsmito reizi kopš 1998. gada. Gada auto titula ieguvējam nav jābūt pirktākajam auto Latvijā, bet gan auto profesionāļu vērtējumā atbilstošākajam auto Latvijas situācijai, vadoties pēc virsbūves, braukšanas, izmaksām un atbilstības Latvijas tirgum.

Atgādinām, ka pērn par "Latvijas Gada auto 2013" tika atzīts jaunās paaudzes "Volkswagen Golf".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!