Foto: F64

Patlaban nav nekādu indikāciju, ka Eiropas sankciju dēļ pret Krieviju varētu samazināties Krievijas kravas caur Latvijas teritoriju, taču konkurences spēja ir jāpaaugstina un kravu avoti jādiversificē, trešdien preses konferencē atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Viņš skaidroja, ka kravas caur Latvijas tranzīta koridoru jāpiesaista no Vidusāzijas valstīm, piemēram, Kazahstānas, kā arī Ķīnas. Ministrs uzsvēra: jo vairāk investīciju tiks ieguldīts dzelzceļa modernizācijā, jo vieglāk Latvijas tranzīta koridoram būs konkurēt.

VAS "Latvijas Dzelzceļš" valdes loceklis Aivars Strakšas norādīja, ka Ķīnas kravu piesaistes process ir samērā lēns un šogad acīmredzot papildu kravas neizdosies piesaistīt. Ķīnas puse esot ieinteresēta investēt Latvijas teritorijā, taču tas vēl nav noticis. Tāpat viņš skaidroja, ka Ķīnas preces šķērso Krievijas un Kazahstānas teritoriju, līdz ar to būtu jāvienojas par konkrētiem tarifiem. Tāpat arī pašā Ķīnā esot problēmas ar dzelzceļa tarifiem - tie esot pārāk augsti.

Kā ziņots, šī gada pirmajos trīs mēnešos par 7,6% līdz 17,04 miljoniem tonnu, salīdzinot ar pērnā gada analoģisku periodu, palielinājušies dzelzceļa kravu pārvadājumu apjomi, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijā. Savukārt Latvijas ostu kravu apgrozījums palielinājies par 9,4% līdz 20,78 miljoniem tonnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!