Foto: Publicitātes foto

"Honda" uzstādījusi jaunu degvielas patēriņa efektivitātes Ginesa pasaules rekordu – 2,82 litra vidējo patēriņu uz 100 kilometriem, 25 dienās nobraucot 13 498 kilometrus pa visām 24 Eiropas Savienības (ES) valstīm.

Pie "Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC" stūres visa brauciena laikā bija divi "Honda" Eiropas Izpētes un attīstības komandas dalībnieki – Fergals Makgrats un Džūlians Vorens, kuri pieņēma izaicinājumu praktiski apliecināt "Tourer" modeļa iespaidīgo degvielas ietaupījumu.

Ievērojamais nobrauktais attālums ir līdzīgs tam, ko komanda veiktu, dodoties no savām mājām Apvienotajā Karalistē uz Austrāliju, apstājoties tikai deviņas reizes, lai uzpildītu degvielu. Katras degvielas tvertnes izmantošanas reizē automobilis sasniedza ievērojamu vidējo kilometru skaitu – 1500, un degvielas kopējās izmaksas visam braucienam bija tikai 645 eiro.

Komanda braucienā devās 1. jūnijā, izbraucot no Alstas Beļģijā un virzoties pa kontinentu pulksteņrādītāja virzienā. Viņi atgriezās ceļojuma sākumpunktā 25. jūnijā, uzrādot neticami mazu degvielas patēriņu, kas par vairāk nekā 25% pārspēja ražotāja norādīto "Tourer" efektivitātes sasniegumu – 3,8 litri uz 100 kilometriem.

"Bija grūti, bet mums tas patiešām patika, turklāt jaunā rekorda dēļ paveiktais smagais darbs bija tā vērts," stāsta Makgrats. "Tas bija veiksmīgs komandas darbs, tāpēc es vēlētos pateikties visiem šajā pasākumā iesaistītajiem par viņu ieguldījumu un atbalstu. Pēc tam, kad tik daudz laika pavadīts pie stūres, Džūlianam un man patiešām ir prieks uz kādu brīdi atgriezties pie rakstāmgalda!"

Oficiālais Ginesa rekorda titula nosaukums ir "Zemākais degvielas patēriņš – visas 24 ES valstis". Tas tiek mērīts litros uz 100 km un jūdzēs uz galonu.

Saskaņā ar noteikumiem visa brauciena laikā automobilī ir jāatrodas vieniem un tiem pašiem diviem vadītājiem, Fergalam un Džūlianam, "Honda" Eiropas Izpētes un attīstības komandas darbiniekiem, kuri ir kolēģi jau 18 gadus un strādā Apvienotajā Karalistē, un viņiem tika dots uzdevums ik dienu pieveikt vidēji 600 km, ceļā pavadot aptuveni 7,5 stundas.

Komanda vēlējās arī pierādīt, ka, izmantojot dažus vienkāršus, bet efektīvus braukšanas paņēmienus, ikviens var sasniegt šādu degvielas ekonomiju. Viņi vienkārši pielietoja dažas ļoti loģiskas metodes, tostarp rūpīgu un saprātīgu maršruta plānošanu, vienmērīgu un līdzenu braukšanu bez strauja paātrinājuma un bremzēšanas, ņēma vērā ceļu stāvokli, nepieļāva lieku svaru bagāžā, kā arī visu laiku nodrošināja atbilstošu automobiļa tehnisko apkopi. Braukšanas ātrums vienmēr bija atbilstošs noteikumiem un satiksmes apstākļiem.

Ginesa rekorda uzstādīšanas mēģinājuma pamatā bija striktas un stingras vadlīnijas. Automobilim bija jāiebrauc katrā no norādītajām 24 valstīm, iegūstot tam virkni pierādījumu, tostarp uzrādot degvielas patēriņa un nobraukuma žurnālu, GPS lasījumus, video, fotoattēlus un neatkarīgu liecinieku parakstus, lai pierādītu, ka tas patiešām ir izdarīts.

Lai nodrošinātu precīzu maršruta, brauciena laika un nobrauktā attāluma kontroli, rekorda sasniegšanai paredzētais automobilis bija aprīkots ar izsekošanas ierīci, ko nodrošināja autoparku telemātikas un zagtu automobiļu atgūšanas eksperts "Tracker".

Saskaņā ar noteikumiem automobilim, ar kuru tiek veikts rekorda uzstādīšanas mēģinājums, ir jābūt standarta modelim jebkurā tā aspektā, bez jebkādām izmaiņām, kas varētu tam nodrošināt kādas priekšrocības, atveidojot "reālās pasaules" apstākļus. To novērtēja neatkarīgi liecinieki rekorda uzstādīšanas mēģinājuma sākumā un beigās.

Degvielas uzpilde tika veikta parastās uzpildes stacijās, un, lai nodrošinātu to, ka netiek izmantotas nekādas svara samazināšanas priekšrocības, automobiļa tvertne katru reizi tika piepildīta līdz maksimālajai atzīmei.

Turklāt, lai braukšanas apstākļi būtu līdzvērtīgi standarta situācijai, kādā parasti ir pircēji, riepas tika piepumpētas līdz ieteicamajai spiediena atzīmei un riteņu savirze tika noregulēta atbilstoši rūpnīcas specifikācijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!