Foto: DELFI

Mazās klases apvidus automobiļi jeb t.s. krosoveri par būtībā hečbeka cenu šobrīd ir uzlecošākais segments Eiropas tirgū. Šobrīd tajā dominē "Nissan Juke" modelis, tāpēc "Opel" ir lepns, paziņojot, ka ar "Mokka" modeli tas ir pirmais no visiem vācu autoražotājiem, kas materializējis savu piedāvājumu šajā segmentā.

Lai arī "Opel" ir vācu autoražotājs, patiesībā "Mokka" modelis tiks montēts koncerna "General Motors" (GM) rūpnīcā Dienvidkorejā. Mieru, tikai mieru, "Opel" norāda, ka pats modelis ir izstrādāts un pieslīpēts Vācijā. Taisnības labad uzreiz jāatzīmē, ka tas tapis uz GM platformas "Gamma II", kas tiks izmantota arī analoģisku modeļu "Chevrolet Trax" un tikai ASV tirgum paredzētā "Buick Encore" pamatā.

Foto: DELFI

Salīdzinot ar tā tiešo konkurentu "Nissan Juke", vācu piedāvātais "Opel Mokka" ir daudz konservatīvāks un mazāk izaicinošs. "Nissan Juke" gadījumā vienaldzīgo nav – tā veidols vai nu patīk, vai riebjas. "Opel Mokka" iet citu ceļu – tas ieturēts markas citu modeļu jau pazīstamajā veidolā. Interjers praktiski vienāds ar "Astra". Tajā būtībā nav nekā jauna inovāciju ziņā.

Izmēģinājumiem Vācijā bija pieejami divu modifikāciju "Opel Mokka" spēkrati – ar 1,4-litru tubopūtes benzīna dzinēju (140 ZS) un pilnpiedziņu, kā arī 1,7-litru dīzeļmotora versija (130 ZS) ar priekšpiedziņu. Braukšanā komfortablākais ir benzīna dzinējs – tas ir gana dinamisks un kluss. Jūtami vēja trokšņi šim automobilim parādās jau no kādiem 90 km/h, domājams, lielo sānskata spoguļu dēļ.

Foto: DELFI

Gaitā šis modelis ir salīdzinoši mīksts un līkumus tas neizņems ar "Astra" hečbekiem raksturīgo stabilitāti. Braukšanas procesa baudītāji šajā automobilī būs vīlušies –, tas radīts kā lielisks pārvietošanās līdzeklis. Tam ir samērā augsts smaguma centrs, augsta sēdpozīcija, ērta iekāpšana un attiecīgi psiholoģiskā "esmu džipā" drošības sajūta.

Domājams, vislielāko piekrišanu iegūs "Opel Mokka" ar 1,6-litru benzīna dzinēju (115 ZS) un priekšpiedziņu. Cenas dēļ! Šāda modifikācija Latvijā maksās no 15 438 eiro. Tā ir ļoti konkurētspējīga cena ne tikai ar "Nissan Juke", bet arī ar kompaktajiem hečbekiem.

"Opel" tieši plāno ar šo modeli markai piesaistīt jaunus klientus – aktīva dzīvesstila piekritējus un tādus, kuriem patīk tehnoloģijas. Pēc autoražotāja domām, aptuveni 70% no "Mokka" pircējiem uz "Opel" pārnāks no kādas citas auto markas. Par šī modeļa veiksmi tirgū "Opel" var būt drošs, jo jau šobrīd, vēl pirms tā nonākšanas dīlera centros, Eiropā tas saņēmis ap 50 tūkstoš pasūtinājumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!