Foto: Publicitātes foto
Šobrīd Eiropā strauji augošais un daudzu autoražotāju vēl neapgūtais mazo apvidus automobiļu jeb tā saucamo krosoveru tirgus segments piedzīvo strauju jaunumu pieplūdumu. Viens no šīs nišas pārstāvjiem "Opel Mokka" nepilna gada laikā realizēts jau vairāk nekā 100 tūkstoš vienībās, bet tagad tirgū nonācis tā dvīņubrālis "Chevrolet Trax".

"Chevrolet Trax" izgatavots uz kopīgas platformas ar pārējiem "General Motors" koncerna pārstāvjiem – "Opel Mokka" un arī amerikāņu "Buick Encore". Tomēr šiem modeļiem ir daudz vairāk kopīga nekā tikai platforma.

"Chevrolet Trax" dizains veidots šīs markas jau pazīstamo apvidus automobiļu stilā – tam ir masīva virsbūves priekšdaļa un paplašinātas riteņu arkas. Pats "Chevrolet" atzīst, ka ar šo modeli uzrunā pamatā vīriešu auditoriju. Tikmēr "Opel Mokka" vairāk atgādina palielinātu un paaugstinātu hečbeku. Neskatoties uz šīm vizuālajām atšķirībām, virsbūves nesošā konstrukcija tiem ir vienāda, pat durvis ir savstarpēji aizvietojamas.

Foto: Publicitātes foto

Arī interjers šiem modeļiem ir vizuāli atšķirīgs. Ja "Opel Mokka" gadījumā tas atbalso "Astra" hečbeku, tad "Chevrolet Trax" priekšējā paneļa arhitektūra atgādina "Cruze" modeli, bet mērinstrumentu panelis atsauc atmiņā "Aveo".

Salons 4,25 metrus garajam mazajam apvidniekam ir diezgan ietilpīgs – ar daudzām sīklietu novietnēm un plašām transformācijas iespējām. Piemēram, šeit var ne tikai nolocīt aizmugurējo sēdekli proporcijā 40:60, bet nolaist horizontālā stāvoklī arī priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, tādējādi ļaujot salonā ievietot vairāk nekā divus metrus garus priekšmetus.

Foto: Publicitātes foto

"Chevrolet Trax" un "Opel Mokka" līdzības turpinās arī izmantotajā tehnikā. No benzīna dzinējiem pieejams 1,6-litru atmosfēriskais (115 ZS) un 1,4-litru turbopūtes agregāts (140 ZS), bet dīzeļmotors ir tikai viens – 1,7-litru (130 ZS, 300 Nm). Atkarībā no versijas "Chevrolet Trax" pieejams kā ar priekšējo, tā arī visu riteņu piedziņu. Automātiskā pārnesumkārba būs pieejama tikai versijai ar dīzeļdzinēju un priekšpiedziņu.

Ja ir braukts ar "Opel Mokka", tad "Chevrolet Trax" nesagādās nekādus pārsteigumus, jo arī šajā ziņā auto ir vienādi. Tomēr jāatzīmē, ka automobiļa gaita patiešām ir vairāk piemērota "Chevrolet" markai, kuras spēkratiem raksturīga komfortabli mīkstā balstiekārta, kamēr "Opel" gadījumā tā izlec no pārējo markas modeļu DNS ķēdes kā ārlaulības bērns. "Chevrolet" Eiropas nodaļas pārstāvji gan teicās, ka ir mazliet pamainījuši balstiekārtas regulējumu, tomēr reālos braukšanas apstākļos tas nebija izjūtams.

Foto: Publicitātes foto

Pilnpiedziņas sistēma šajā modelī jāuztver vienīgi kā papildus drošības garants. Aizmugurējie riteņi pieslēdzas tikai izslīdēšanas vai izbuksēšanas gadījumā papildus vilkmes nodrošināšanai. Manuāli pilnpiedziņu aktivizēt nevar. No citiem "apvidus braukšanas" elementiem šeit ir vēl arī kalnā uzbraukšanas un nobraukšanas elektroniskais asistents.

Optimālā izvēle šim modelim būtu 1,4-litru benzīna turbomotors – dinamikas, ekonomijas un braukšanas komforta ziņā. Kombinētajā braukšanas ciklā izdevās sasniegt 7,3 litru patēriņu uz 100 km (ražotājs sola vidēji 6,4 l / 100 km). Ar dīzeļdzinēju patēriņš tādos pašos braukšanas apstākļos bija 6,3 litri uz 100 km (ražotājs sola vidēji 4,9 l / 100 km). Tomēr šajā versijā ir viens būtisks trūkums – dīzeļmotors ir nepiedodami skaļš, pat pie zemiem dzinēja apgriezieniem! Turklāt šo trokšņainību nekas arī tā īsti nekompensē – piemēram, dinamikā tas nav diez ko ņiprs. Šī pati problēma ir arī "Opel Mokka" – salīdzinot versijas ar benzīna un dīzeļa motoru, tie ir kā divi dažādi auto modeļi.

Foto: Publicitātes foto

Lai arī "Chevrolet Trax" prezentācijas pasākumā nebija dota iespēja izmēģināt bāzes versiju, tomēr domājams, ka Latvijā vispieprasītākā modifikācija būs ar 1,6-litru dzinēju un priekšpiedziņu – zemākās cenas dēļ. Tieši šādā komplektācija visvairāk pārdoti arī segmenta pioniera "Nissan Juke" spēkrati.

"Chevrolet Trax" būs pieejams divos aprīkojuma līmeņos – "LS" un "LT". Otrais caurmērā būs par tūkstoš latiem dārgāks un ietvers vairākus papildus elementus, tostarp miglas lukturus, aizmugurējos novietnes sensorus, vairākus hromētos dekoratīvos elementus un ar ādu apšūtu stūresratu.

Foto: Publicitātes foto

Tomēr galvenais ieguvums "LT" komplektācijā būs septiņu collu skārienjutīgais ekrāns ar "MyLink" multimediju sistēmu, kurai var pieslēgt "iPhone" vai "Android" viedtālruni. Rezultātā no sava tālruņa borta sistēmā var atskaņot ne tikai savu audio ierakstu kolekciju, bet arī izmantot balss vadību (piemēram, "iPhone" gadījumā "Siri") un viedtālruņa navigācijas sistēmu, kā attēls tiek demonstrēts automobiļa lielajā ekrānā.

"Chevrolet" Eiropas nodaļas pārstāvji nevēlējās atklāt savu prognozi par "Trax" un "Opel Mokka" realizācijas noieta sagaidāmo proporciju. Jāatzīst, ka reālu atšķirību šo abu marku modeļiem ir tik maz, ka "Chevrolet Trax" ir līdzvērtīgi labs "Opel Mokka". Bāzes versijā "Chevrolet Trax" ir tikai par 546 latiem lētāks nekā "Opel Mokka", bet dārgākās versijās šī starpība pārsniedz pat tūkstoš latu atzīmi.

Foto: Publicitātes foto

Par labu "Opel" spēlē zīmols un dažas unikālas papildus aprīkojuma iespējas. Visādi citādi "Trax" spēs piesaistīt "Chevrolet" markai virkni jaunu klientu. Neviens vien pirms "Juke" debijas nevarēja iedomāties, ka reiz brauks ar "Nissan".

"Chevrolet Trax" cena ir no 10 618 latiem. Versija ar dīzeļdzinēju maksā no 13 879 latiem. Automobilim ir piecu gadu vai līdz 150 tūkstoš kilometru nobraukuma rūpnīcas garantija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!