Foto: Vida Press
Austrālijas sērfotāja Braijena Smita izgudrotie aitādas zābaciņi "Ugg" ir vieni no apšaubītākajiem modes produktiem. Neatkarīgi no nīšanas apjoma, valkāti un popularitātes zenītu sasnieguši 2000. gados, tie pēdējos divos jau atkal piedzīvo savu renesansi.

Pagājušā gada septembrī modele Bella Hadida burtiski "salauza internetu" ar paparaci uzņemtu fotogrāfiju, kur stila zvaigzne redzama pastaigājoties Ņujorkas ielās tērpusies ļoti drosmīgā apģērbu komplektā. Ādas jakā, vīriešu apakšveļā – bokseršortos – , bet kājās "neglīteņi" "Ugg" apavi uz platformas zoles.


Tas, ka modele nebija uzvilkusi bikses un, ka valkā vīriešu apakšveļu, ir cits modes jautājums. Bet ar šo vienu attēlu viņa atsāka modes kustību – "Ugg" zābaku renesansi ar 2022. gada jauno modeli uz platformas zoles. Šis izgājiens pa pilsētu kļuva virāls "TikTok" un modes analītiķi no interneta portāla "Lyst" paziņojuši, ka līdz ar pastaigu, apavu modelis piedzīvojis 152 procentu pieaugumu interneta meklējumos.

Foto: Vida Press
Mūziķe Rita Ora, modele Emīlija Ratjakovski, mūziķe Ešlija Simpsone

Drīz tos kājās apāva arī kolēģes, modeles un ielu modes zvaigznes Emīlija Ratjakovski un Džidži Hadida. "Ugg" apaviem cena tālāk pārdošanas veikalos ir izaugusi pat līdz 150 eiro, bet, lai atrastu savu izmēru un vēlamo krāsu, ir nepieciešama brīnuma klātbūtne. Protams, "Ugg" vadība tikai priecājas. Izdevumā "Vogue" zīmola apavu dizaina viceprezidente Helēna Freina apstiprinājusi: "Ik reizi, kad redzu uz ielas cilvēkus mūsu produktos, tā ir lieliska sajūta." Mārketingam, protams, noder, ka tās ir tieši modeles, kuru garderobes trikus liek aiz auss vai ikviens modes cienītājs.

Foto: Vida Press
Modele Rozija Hantingtone-Vaitlija "Ugg" 2016. gada reklāmas kampaņā

Skeptiķu nīstie, komforta dievinātāju mīlētie "Ugg" zābaki pirmajā modes vilnī 2000. gados tika valkāti līdzīgi – ar miniatūriem krekliņiem un super zemām džinsa biksēm, atšķirība tā, ka zābaki bija augstāk par potīti. Šajos pēdējos gados citādi, ar pīņu motīviem kolekcijā "California Heritage", sadarbībā ar dizaineri Molliju Godārtu tapuši uz platformas un kā čībiņas, bet aizvadītajā vasarā ar zīmolu "KNWLS" pat kā kovboju zābaki.

Foto: Vida Press
"KNWLS"

Šī renesanse ir kā nostalģija pēc visa, kas pirms vairāk kā 20 gadiem skaitījās moderni. Vēl vairāk, popularitāte ir saistīta ar iespītēšanos pret uzskatu, ka tie ir neglīti un nepiemēroti publiskai valkāšanai. Iebildums un cīņa pret rāpšanos ārā no ērtā mājas apģērba un pūkainajām čībiņām, kas divu gardu garumā ir bijušas drošības un mājīguma solījums.

Valkāšanas noteikumi? Čībiņu "Ugg" lietot mājās, bet ielās lietojamos notīrīt uzreiz pēc pastaigas un iegādāties košos plastmasas "Ugg" "aizsargus" pret galveno ienaidnieku – lietu. Stila ziņā ir jāievēro Holivudas piemēri – jāvalkā ar baltām zeķītēm, brīvā laika ērto apģērbu un, ja lietotas džinsa bikses, tām noteikti ir jābūt platām. Pats galvenais, degunu gaisā tad, kad citi šausminās, un baudīt pastaigu aitādas mākonī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!