Foto: Shutterstock

Cilvēki platformu "TikTok" izmanto vairāku iemeslu dēļ – lai izklaidētos, iesaistītos kādās jaunās tendencēs un, protams, lai meklētu un arī atrastu kādu noderīgu padomu. Dažkārt saturs sniedz visus šos trīs komponentus! Un, protams, ka attiecības ir viens no meklētākajiem tabu tematiem! Tieši tā iemesla dēļ sociālajos tīklos ir atrodami vairāki attiecību izaicinājumi. Un šobrīd topā izvirzījies kečupa tests, kas sola pārbaudīt vīriešu uzkopšanas spējas.

Dēvētajā izaicinājumā tiktokeres novērtē sava partnera uzkopšanas spējas, izsmērējot kečupu uz virtuves galda virsmas, pēcāk lūdzot vīrietim šo nekārtību savākt. Un tas arī viss! Tas tiek saukts par attiecību testu jeb pārbaudījumu – šķietami nevainīgais uzdevums rada diskusijas, jo sievietes saprot, ka viņu vīrieši nav tik labi orientēti nekārtību sakopšanā. Ja konkrētais video kļūst populārs, tas parasti notiek tāpēc, ka vīrietis “uzdevumu” ir izpildījis kaut kādā šokējošā veidā.

Šī tendence ar katru dienu kļūst arvien populārāka un mirkļbirka #ketchupchallenge ir sakrājusi jau vairāku miljonu skatījumu. Tiek uzsvērts, ka tests nenosaka, vai otrs cilvēks ir labs vai slikts, bet gan ir kā pamats dialogam par pareizu tīrīšanu un uzkopšanu mājsaimniecībā.

“Lūdzu vīram satīrīt kečupa traipu no letes,” saka 1,3 miljonus skatījumu guvušā ieraksta tiktokere Beilija. Viņš šo “šmuci” savāc ar plaukstu, kas izvērš plašāku diskusiju. Piemēram, kāda tiktokere to iekomentējusi šādi: “Nē, viņš ir labs vīrs, jo papīra dvieļi ir dārgi!”

@brooklynandbailey A man who isnt afraid to get his hands dirty I guess lol #ketchup #clean #husband #test #wife ♬ original sound - Brooklyn and Bailey

Citos videoklipos ir redzams, kā vīrieši neiztur testu, skatās uz savu partneri un strīdas par to, kurš patiesībā ir radījis šo nekārtību, reizē arī sūdzoties par izšķērdētu kečupu.

Taču ir daži veiksmīgi testi: vienā no tiem tiek atrādīts, kā tiktokeres vīrs ar papīra dvieli rūpīgi noslauka leti un pēc tam to apsmidzina ar tīrīšanas līdzekli. “Manuprāt, šis ir pirmais puisis, kurš pēc mērces savākšanas, darba virsmu vēl papildus notīra,” komentēja kāda sieviete.

Pat kečupa zīmols “Heinz” iesaistījies šajā izaicinājumā, jo galu galā tieši šis kečupa zīmols virālajos videoklipos visbiežāk tiek izšķērdēts. Zīmola videoklipā kāds vīrietis dodas uz pārtikas veikalu, pārnākot mājās, pagatavo frī kartupeļus un bauda tos, izmantojot uz letes izlieto kečupu.

@heinz_us the only way we know how to clean it. #heinz #ketchupchallenge #viral #trending #fyp #cleantok ♬ original sound - heinz

Kas par šo izaicinājumu sakāms attiecību ekspertiem?

“Šajā izaicinājumā man visvairāk nepatīk tas, ka nekas nav secināms par partnerattiecībām, bet gan izaicinājums ir bijis veids, kā izraisīt aizvainojumu turpmākajās attiecībās,” portālam “Today” stāsta Rebeka Kūpersmita, sertificēta seksualitātes pedagoģe.

Kūpersmita citē terapeita Terensa Reāla grāmatu “The New Rules of Marriage”, kuras otrajā nodaļā terapeits saka, ka viena no veiksmīgu attiecību zaudēšanas stratēģijām ir “vajadzība būt pareizam” un otra – “kontrolēt savu partneri”, un viņa uzskata, ka kečupa izaicinājums ir sava veida “kontrolēšana”.

“Man nepatīk varas dinamika, kas redzama šajā testā. Manuprāt, tas savā ziņā liecina par to, ka viena persona nedaudz kontrolē otru par to, ka tīrīšanas darbi ir jāveic noteiktā, pareizā veidā,” saka Kūpersmita. “Patiesību sakot, ja mēs vēlamies, lai partneris mums palīdz, mums ir jāpieņem, ka viņi lietas varētu darīt citādāk, nekā mēs to darītu. Un tas viss ir pareizi!”

Arī daži tiktokeri zākā šo konkrēto attiecību testu: “Ja uz letes ir izlijis kečups un tavs partneris nezina, kā to pareizi notīrīt, vai viņš ir dumjš? Vai arī tu esi tāds, jo tīšām uztaisīji nekārtību, lai kaut ko saprastu.”

Lai nu kā, bet “Kečupa izaicinājums” liecina, ka sociālo mediju lietotāji “pavelkas” uz virālām tendencēm, lai pārbaudītu savas attiecības, plašākai publikai atrādot sava partnera spējas vai trūkumus. Par laimi, parasti šis saturs noslēdzas ar abu partneru pasmiešanos par neveiklo situāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!