Foto: Publicitātes foto

Best Marketing International komanda ik mēnesi apskata dažādu digitālā mārketinga konkursu uzvarētājus. Kopumā mēs izskatām vairāk nekā 200 dažādas apbalvošanas ceremonijas katrā kontinentā.

Piedāvājam mūsu izvēlētās TOP trīs kampaņas, kas tika apbalvotas augustā.


Pirmā vieta
Reklāmas aģentūras TBWA/RAAD rīkotā The Promoticon kampaņa restorānu ķēdei McDonald's (AAE, Loeries uzvarētājs)

McDonald's ēdiena piegādes lietotne ne ar ko neatšķiras no visām pārējām. To lietot ir ātri un ērti. Taču mūsdienās cilvēkiem izvēlei ir liels daudzums lietotņu un lielākā to daļa tiek atstātas novārtā pēc sākotnējās lejupielādes. Tāpēc McDonald's Arabia pieņēma izaicinājumu iedrošināt cilvēkus lietot lietotni pēc lejupielādēšanas. Dubaijā bāzētā reklāmas aģentūra TBWA/Raad nāca klajā ar domu izmantot lietotnes ikonas dizainu kā mediju. Atkarībā no esošās akcijas lietotnes ikona tiek nemitīgi atjaunināta, lai atgādinātu par to preci, ko klienti var dabūt par velti, pasūtot ēdienu ar McDelivery lietotnes starpniecību. Rezultātā – nekādu tēriņu lietotnes izstrādē, lejupielāžu skaita palielinājums par 80% un milzīgs pasūtījumu skaita pieaugums Tuvajos Austrumos.

Kāpēc mēs to izvēlējāmies

Mēs dievinām akcijas vienkāršību. Ja paņemsiet rokā tālruni un apskatīsieties savas lietotnes, droši vien tur būs vairākas lietotnes, ko nekad nelietojat. Zīmolu lietotnes var būt lieliskas un dažreiz pat noderīgas, taču, ja lietotājiem nav reāla pamata tās lietot, tā ir zaudēta iespēja.

Otrā vieta
Reklāmas aģentūras TBWA HAKUHODO rīkotā Green Light Run kampaņa sporta preču zīmolam Adidas (Japāna, AD STARS uzvarētājs)

Tokijā ir prātam neaptverams luksoforu skaits (15 772) salīdzinājumā ar Ņujorku (12 460) un Londonu (6252). Tāpēc izskriet tai cauri neapstājoties ir gandrīz neiespējami. Svinot veikala Adidas Brand Core Store atklāšanu Haradžuku rajonā, tika nolemts vērsties pie plašas skrējēju kopienas. Tika izmantoti satiksmes dati, kas iegūti vietējā policijas iecirknī, lai aprēķinātu luksoforu degšanas intervālus, vēlamo attālumu, laiku un drošības apsvērumus. Rezultātā – vienreizējs maratons cauri Tokijai. Tika izvēlēti 30 laimīgie maratona skrējēji no 180 gribētājiem visā Japānā. Šis apbrīnojamais reklāmas triks ieguva 151% kāpumu Facebook skatījumos, kā arī reklāmas vērtības pieaugumu par 337%.

Kāpēc mēs to izvēlējāmies

Sporta zīmoliem svarīgākais ir likt saviem lojālajiem klientiem justies iesaistītiem un Nike šajā jomā ir izteikts līderis: lietotnes, ekskluzīvi piederumi, pasākumi, tehnoloģija un, protams, pats sporta inventārs. Tā ir gandrīz vai reliģija. Tomēr, pateicoties plaši izplatītajai modei valkāt sporta apģērbu ikdienā, Adidas strauji sāk panākt Nike. Adidas vairs nav tikai ielas apģērba un treniņtērpu valkātāju simbols. Patiesībā uzņēmuma klāstā ir augstas kvalitātes preces skriešanai un arī Adidas veic pasākumus, lai satuvinātu skrējējus no visas pasaules. Green Light Run ir tieši tāds novatorisks reklāmas triks, kādu varētu sagaidīt no tāda zīmola kā Adidas.

Trešā vieta
Reklāmas aģentūras Grey organizētā Undercover Advisors kampaņa apakšveļas ražotājam Selmark (Spānija, El Sol Festival uzvarētājs)

Selmark ir spāņu ģimenes uzņēmums, kas jau 40 gadus ražo sieviešu apakšveļu, kas vislabāk piestāv viņu ķermeņa aprisēm un dzīvesveidam. Uzņēmuma mērķis ir likt visu izmēru un vecumu sievietēm justies skaistām. Pubertāte ir nenoliedzami smags periods gan pusaudzēm, gan viņu mātēm. Taču, būdama "tajā problemātiskajā vecumā", pusaudze nespēs tieši pajautāt padomu mātei, tas sarežģī audzināšanas procesu, jo mātei ir jātiek galā ar visām problēmām, kuras rodas meitām. Selmark vēlējās sniegt mātēm iespēju diskrēti atbalstīt savas apmulsušās meitas. Zīmola digitālā kampaņa tika nodota mātēm. Slepena datubāze ļāva lietotājām rakstīt un dalīties padomos, izmantojot īpaši izvēlētu mediju portālu, kas ir populārs jauniešu vidū. Galvenā portāla lapa noteica IP adresi, no kuras tika sūtīta ziņa. Kad meitas pieslēdzās mājas internetam un apmeklēja lapu, uz kuru tika nosūtīta ziņa, tika parādīts reklāmkarogs ar viņu mammu slepeno padomu.

Kāpēc mēs to izvēlējāmies

Selmark kampaņa ir plāna robežšķirtne starp uzmācīgu un personalizētu ieteikumu. Par spīti uzmācībai, tā tik un tā šķiet novatoriska un interesanta. Ir radusies jauna koncepcija, kur mediju plānošana ir uzticēta patērētājam. Šīs sieviešu skaistuma uzsvēršanas kampaņas jau ir kļuvušas garlaicīgas, tāpēc ir jauki redzēt kaut ko jaunu šajā jomā.

Jūs varat mācīties no šīm kampaņām, kā arī atklāt daudzas citas kampaņas digitālā satura mārketinga meistarklasē 27. oktobrī Rīgā. Vairāk informācijas:

http://www.case.digital/content-marketing/

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!