"Piekrastes monitoringa dati liecina, ka aptuveni 65% no Baltijas jūras krasta atrodas dažādu pakāpju erozijas ietekmē. 8. aprīlī apskatīts un aerofotogrāfijās dokumentēts krastu stāvoklis posmā Pāvilosta-Jūrkalne. Lūk, neliels ieskats redzētajā," raksta fotogrāfiju autors Ignats. Kadru tapšanā piedalījās pilots Andrejs Asars.
Ģeologs, Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes vadošais pētnieks Jānis Lapinskis portālam "Delfi" norāda, ka krasta erozija patiesi rada dažas nopietnas un dārgas problēmas Latvijas piekrastē. Turklāt šādu problēmu nākotnē kļūs aizvien vairāk. Vienlaikus gan speciālists bilst, ka Pāvilostas-Jūrkalnes posms nav pats kritiskākais. Te krasta līnija atkāpjas ar vidējo ātrumu no metra līdz pusotram gadā.
"Tieši Jūrkalnē erozijas iemesli galvenokārt saistīti ar dabas sistēmām raksturīgo mainību un kvaziciklismu. Krasta ģeoloģiskā uzbūve un valdošo vēju virzienu sadalījums reģionā nosaka to, kur, kā un cik strauji mainīsies krasta josla. Cilvēka loma Jūrkalnes krastu erozijā ir niecīga," pauž ģeologs.
Lai arī krasta eroziju jeb mainību apturēt ir iespējams, taču bieži šāda rīcība ir sliktākais risinājums, teic Lapinskis. Process ir ārkārtīgi dārgs un tiek izvēlēts vietās, kurās citas alternatīvas ir vēl dārgākas vai sliktākas. "Cik man zināms, krasta erozijas ierobežošana Jūrkalnes apkārtnē pārskatāmā nākotnē nenotiks (cerams)," atklāj ģeologs.
Sūtiet savas reportāžas un par labāko reportāžu saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet reportāžu iesniegšanai paredzēto formu! Darbdienās no plkst. 10.00 līdz 14.00 varat arī ziņot par nebūšanām, novērojumiem, ierosinājumiem, zvanot pa "Delfi Aculiecinieka" tālruni nr. 67784066!