Foto: F64

Šī gada pirmajos trīs mēnešos, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, par 27% samazinājies atlīdzību pieteikumu skaits, kas saistīts ar automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ, liecina apdrošināšanas sabiedrības "Balta" dati.

"Pavasaris tradicionāli autobraucējiem saistās ar "bedru sezonu" jeb laiku, kad līdz ar biežo temperatūru maiņu ievērojami pasliktinās ceļa seguma kvalitāte. Šogad, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, gan atkušņu, gan nokrišņu kopējais daudzums Latvijā bijis ievērojami mazāks, kas, domājams, skaidro pozitīvo tendenci atlīdzību pieteikumu skaita samazinājumā," stāsta Ingus Savickis, "Balta" atlīdzību direktors.

Līdz ar pieteikto negadījumu skaita krišanos arī šī gada pirmajos trīs mēnešos izmaksātais atlīdzību apjoms par bojājumiem automašīnām nekvalitatīva ceļa seguma dēļ, salīdzinot ar identisku periodu pērn, samazinājies par vairāk nekā pusi jeb 51%, sasniedzot nepilnus 20 tūkstošus eiro.

"Lielākoties jeb 70% gadījumu "Balta" pieteikto atlīdzību saistībā ar nekvalitatīvu ceļa segumu ir par automobiļa ritošās daļas, kas ir viena no svarīgākajām sistēmām automašīnā, bojājumiem. Līdz šim lielākā atlīdzība, ko "Balta" savā pastāvēšanas vēsturē izmaksājusi bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi," stāsta Savickis.

Savukārt, vērtējot situāciju valstī kopumā un salīdzinot 2017. gadu ar gadu iepriekš, biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" priekšsēdētājs Andris Bērziņš norāda, ka ceļu kvalitāte joprojām ir būtiska problēma, kuras izraisītie zaudējumi turpina augt. Ja 2016. gadā tie bijuši 790 miljoni eiro, tad 2017. gadā jau 880 miljoni.

"Šie tiek definēti kā vidējie zaudējumi tautsaimniecībai, kurus samaksā transporta uzņēmumi un privāto auto īpašnieki. Tos aprēķina pēc starptautiski atzītas metodoloģijas, vērtējot trīs būtiskus aspektus. Pirmkārt, papildu degvielas patēriņš, kas rodas, braucot ar zemākiem pārnesumiem. Otrkārt – nepieciešamība maksāt papildus par dažādiem remontdarbiem servisos. Treškārt – laiks, kas tiek zaudēts, lai nokļūtu no punkta A līdz punktam B," klāsta Bērziņš.

Apdrošinātājs aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem, jo īpaši patlaban, kad sākusies pavasara "bedru sezona", – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, kā arī tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā norādīto ātruma ierobežojuma zīmi. Savukārt biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" aicina iedzīvotājus ziņot par bedrēm uz ceļiem navigācijas lietotnē "Waze" vai sociālajos tīklos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!