Foto: Publicitātes foto

Kompānija BMW oficiāli prezentējusi jaunās, nu jau ceturtās paaudzes "X5" apvidus automobili (G05 – rūpnīcas indekss). Tirdzniecībā jaunais "BMW X5" nonāks novembrī.

Jaunā "BMW X5" kopgarums ir 4922 milimetri, bet riteņu garenbāze – 2975 mm. Tādējādi jaunais modelis ir par 36 mm garāks un ar 42 mm garāku riteņu garenbāzi salīdzinājumā ar līdzšinējo "X5" (F15). Tāpat jaunais modelis ir nedaudz platāks un augstāks par iepriekšējo paaudzi.

Interesanti, ka jauno "BMW X5" varēs iegādāties arī ar otro sēdekļa rindu, kurā ir nevis trīs, bet tikai divas sēdvietas – ar diviem atsevišķiem sēdekļiem, kurus pa vidu atdala konsole. Tāpat jaunajam modelim bagāžnieka vāks atverams divās sekcijās – viena uz augšu, otra uz apakšu, līdzīgi kā tas bija pirmās paaudzes "X5" (E53). Bagāžas nodalījuma tilpums jaunajam "X5" ir 645 litri, bet nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā – 1860 l.

Jaunais "BMW X5" ir izstrādāts uz modulārās platformas CLAR, tāpat kā jaunās paaudzes 7. sērijas limuzīns (G11). Turklāt jaunais modelis atšķirībā no iepriekšējā pneimatisko balstiekārtu ieguvis ne tikai aizmugurējai riteņu asij, bet arī priekšējai. Pneimatiskā balstiekārta ļauj automobiļa klīrensu mainīt 80 mm diapazonā.

Par papildu samaksu pieejama "M Sport" pakotne ar aizmugurējā diferenciāļa elektronisko bloķētāju. Pirmo reizi "BMW X5" modelim tiek piedāvāta "Off-Road" pakotne, kas ļauj izvēlēties vienu no četriem darbības režīmiem atkarībā no ceļa apstākļiem (smiltis, slapji akmeņi, sniegs un grants), kas maina pilnpiedziņas sistēmas, pārnesumkārbas un braukšanas elektroniskās stabilizācijas sistēmas darbības algoritmus, kā arī klīrensu un akseleratora pedāļa atsaucību.

Jaudīgākais standarta "BMW X5" būs pieejams ar 4,4 litru V8 biturbo dzinēju ("xDrive50i"), kas attīsta 462 ZS. Tāpat būs pieejams sešcilindru benzīna motors ar 340 ZS ("xDrive40i"), bet no dīzeļdzinējiem – 250 ZS (620 Nm) agregāts "xDrive30d" modifikācijā un 400 ZS (760 Nm) trīslitru, četru turbīnu motors sportiskajā versijā "M50d". Visi motori jau standartā ir sajūgti ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Jau standartā jaunajam "BMW X5" tradicionālā mērinstrumentu paneļa vietā būs 12,3 collu ekrāns un tāda paša izmēra ekrāns vēl arī multimediju un navigācijas sistēmai. Vēl šim modelim būs pieejams projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla, lāzera priekšējie lukturi, adaptīvā kruīza kontrole, "Bowers & Wilkins" audio sistēma u.c. komforta un drošības sistēmas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!