Foto: EPA/Scanpix/LETA / Publicitātes foto

Kompānija BMW sniegusi detalizētāku informāciju par vairāk nekā 323 tūkstošiem ar dīzeļdzinēju aprīkoto BMW automobiļu atsaukumu Eiropā – tā iemesliem un skartajiem modeļiem.

BMW ražotājs savā izmeklēšanā noskaidrojis, ka dažos gadījumos ar dīzeļdzinēju aprīkotam BMW var misēties izplūdes gāzu recirkulācijas (EGR) modulis, kas retos gadījumos var novest arī pie uzliesmošanas.

Šī iemesla dēļ BMW nolēmis atsaukt visus saražotos automobiļus, kurus var skart atklātā problēma, pārbaudīt tos servisā un defektu gadījumā nomainīt EGR moduli.

Eiropas tirgū šis atsaukums skar ar EGR moduli aprīkotos BMW 3., 4., 5. un 6. sērijas automobiļus, kā arī "X3", "X4", "X5" un "X6" apvidus automobiļus ar četrcilindru dīzeļdzinēju, kas ražoti periodā no 2015. gada aprīļa līdz 2016. gada septembrim, kā arī minēto modeļu versijas ar sešcilindru dīzeļdzinēju, kas ražotas periodā no 2012. gada jūlija līdz 2015. gada jūnijam.

Daļa no EGR moduļa ir EGR dzesētājs. Dažos gadījumos neliels daudzums dzesēšanas šķidruma var nonākt EGR modulī, skaidro BMW kompānija savā preses paziņojumā. Šis dzesēšanas šķidrums kombinācijā ar oglekļa un motora eļļas nogulsnēm var veidot uzliesmojošu maisījumu. Dažos gadījumos ar karstajām dzinēja izplūdes gāzēm tas var radīt ieplūdes kolektora kušanu, bet retākos gadījumos – uzliesmošanu.

BMW sola ar atsaukumā skarto automobiļu īpašniekiem sazināties jau tuvākajā laikā.

Publisku trauksmi par šo problēmu pirmie sacēla Dienvidkorejā mītošie BMW automobiļu īpašnieki, kā rezultātā pagājušomēnes BMW bija spiests šajā valstī atsaukt vairāk nekā 100 tūkstoš automobiļu.

BMW par kvalitāti atbildīgais viceprezidents Johans Ebenbihlers žurnālistiem pavēstījis, ka uzņēmums par problēmu ar iepriekš minēto komponenti zinājis 2016. gadā, taču aizdegšanās iemeslu spējis noteikt vien šā gada jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!