Foto: AFP/Scanpix/LETA

Šīgada NCAA basketbola turnīrs notika uz revolucionāru pārmaiņu fona koledžu sportā – labākie spēlētāji nu tiek neslēpti vervēti, nolīgti un atalgoti. Izmaiņas sākās jau 2021. gadā – ar ideju atļaut spēlētājiem reklamēt apavus un sporta dzērienus. Taču studentiem dotā iespēja sporta biznesa katlā pamērcēt mazo pirkstiņu jau drīz bija pagrābusi visu roku – līdz pat plecam. Vidē, kur vēl nesen nebija atļauts pelnīt kaut centu, nu nekontrolēti griežas miljoni...

"Amerikā iestājušies mežonīgie rietumi, un tas radījis lavīnas efektu uz Eiropas basketbolu. Ja iepriekš jaunie prospekti, tai skaitā no Latvijas, pārgāja uz Eiropas lielo klubu jauniešu sistēmām, tad tagad šādas tendences vairs nebūs – jo jebkura top universitāte Amerikā spēs samaksāt vairāk nekā Eiropas top klubi," saka aģentūras "Future Sports Group" dibinātājs, basketbola aģents Mārtiņš Bērziņš. "Rīgas zeļļu" ģenerālmenedžeris Artūrs Šēnhofs tikmēr secina: "Nevar teikt, ka tās ir Eiropas basketbola beigas, taču skaidrs, ka jauno talantu šeit vairs nebūs."

"Sabiedrība to atbalsta. Lielie uzņēmumi un lielie lobiji to atbalsta," secina ilggadējais sporta mārketinga vadītājs un brokeris amerikāņu basketbolā Sonijs Vakaro. "Viss, kas agrāk bija grēks, tagad tiek svētīts..."

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!