Auguli arī nesatraucot tas, ka nacionālās lidsabiedrības daļas pastarpināti nonāk Krievijas uzņēmēja pārsāvētas ārzonas kompānijas kontrolē, izriet no Pomeres atbildes. "Lidsabiedrībā "airBaltic" valstij pieder 52,6% kapitāldaļu, otram akcionāram BAS – 47,4% kapitāldaļu," atbildēja Pomere.
Auguļa pārstāve arī norādīja, ka, lai gan uzņēmējs Staņislavs Kovtuns, kurš dalībnieku sapulcē pārstāvēja Bahamu salās reģistrēto kompāniju "Taurus Asset Management Fund Limited", kurai kopš ceturtdienas pieder puse BAS kapitāla daļu, dzīvo Maskavā, ministram "tikšanās ar Bahamu salās reģistrētās kompānijas "Taurus Asset Management Fund Limited" pārstāvjiem Valsts prezidenta oficiālās vizītes laikā Krievijas Federācijā nav paredzēta". Kā vēstīts, Augulis ir iekļauts Valsts prezidentu Valdi Zatleru pavadošajā oficiālajā delegācijā un tās sastāvā svētdien dosies uz Maskavu.
Tikmēr aviācijas eksperts Tālis Linkaits uzskata, ka Satiksmes ministrijai (SM) vajadzētu tikties ar BAS un mēģināt noskaidrot, kāda ir šī lidsabiedrības investora struktūra un tālākie mērķi pēc izmaiņām īpašnieku sastāvā.
Linkaits portālam "Delfi" norādīja, ka tas, kā kontrolē var nonākt nacionālā aviosabiedrība, ir valsts drošības un attīstības jautājums. "Problēmas tika ieliktas brīdī, kad [bijušais satiksmes ministrs Ainārs] Šlesers (PLL) parakstīja jauno akcionāru līgumu ar ["airBaltic" prezidentu un līdzšinējo BAS vienīgo īpašnieku Bertoltu] Fliku," uzskata Linkaits.
Viņš skaidro, ka, "pārkopējot" arī līgumā ar BAS nosacījumus, kas bija ar iepriekšējo akcionāru – skandināvu lidsabiedrību "SAS", rodas problēmas: līgumā nav noteikts, ka otram akcionāram jāinformē valsts par izmaiņām savā struktūrā. "Kad partneris bija SAS, bija zināma drošība, ka nezināmi īpašnieki neparādīsies," vērtē Linkaits, taču šobrīd tā vairs neesot.
Augulim vajadzētu arī noskaidrot, kādi turpmāk būs BAS stratēģiskie mērķi un vai tie sakrīt ar "airBaltic" mērķiem, uzskata Linkaits. Viņš arī norāda, ka šobrīd nevar pateikt, cik labi vai slikti ir tas, ka par "airBaltic" it kā ieinteresējies jauns investors - Bahamu salās reģistrētā kompānija "Taurus Asset Management Fund Limited", "ja nezinām, kas ir šis BAS akcionārs".
BAS pašiem tas būtu jādara zināms pēc iespējas ātrāk, publiski pastāstot par saviem mērķiem un patiesajiem akcionāriem, "ne tikai par to ofšoru, kas parādās", uzskata Linkaits.
Nozares zinātājs arī norāda, ka valsts SM personā jau pusgadu nav spējusi izveidot darboties spējīgu "airBaltic" padomi, tāpēc arī privātajam aviosabiedrības investoram varētu rasties jautājumi "par valsts mērķiem un interesi attīstīt aviāciju".
"Ja jau Auguļa kungam tik jauki izdevās nokomplektēt vadību lidostā, autotransporta nozarē un citos uzņēmumos, es ceru, ka kādi speciālisti viņam atradīsies arī aviācijai," piebilda Linkaits. Savukārt Pomere portālu "Delfi" informēja, ka "nākamā gada 10. janvārī tiks sasaukta airBaltic"akcionāru ārkārtas sapulce, kura lems par padomes locekļu apstiprināšanu.
Kā vēstīts, "Taurus Asset Management Fund Limited" pārstāvja Kovtuna pilnvara pārstāvēt Bahamās reģistrēto ārzonas firmu izdota 2010.gada 3.februārī.
BAS valdē ceturtdien iecelts kāds Janeks Jeļkins, bet vietu valdē saglabājusi līdzšinējā valdes priekšsēdētāja Inga Piterniece, kurai statūtos mainīts amata nosaukums uz "valdes locekle". Visas izmaiņas BAS notikušas ceturtdien.
Līdz šim 100% BAS kapitāla daļu piederēja Flikam, bet tagad 50% uzņēmuma kapitāldaļu nonākušas Bahamu salās reģistrētās kompānijas "Taurus Asset Management Fund Limited" rīcībā. Kompānijas ieguldījums ir 9 654 000 latu. BAS pamatkapitāls ir 19 307 000 latu.
BAS pārstāvis Juris Pētersons iepriekš skaidroja, ka "50% kapitāldaļu pārdošanas darījuma rezultātā BAS piesaistīts investors" un darījums veikts tikai viena iemesla dēļ - "plānojot tālāku biznesa attīstību". Plašākus komentārus Pētersons nesniedza.