KP vecākais referents sabiedrisko attiecību jautājumos Māris Gorbunovs sacīja, ka KP vēl nav oficiāli saņēmusi informāciju par lidostas pieteikumu. Kad padome saņems informāciju, tā sniegs savus paskaidrojumus.
Kā ziņots, 23.novembrī KP nolēma atcelt Rīgas lidostas nodevu atlaižu sistēmu, jo tā ir pretrunā ar Eiropas Savienības dibināšanas līgumā noteikto.
Lēmums paredzēja lidostai atlaides pārtraukt 90 dienu laikā un 30 dienu laikā pēc lēmuma izpildes par to paziņot KP, vai arī pārsūdzēt to Administratīvajā rajona tiesā.
Lidostas nodevu atlaižu sistēmas iniciators satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) iepriekš jau bija izteicies, ka lidostai tikšot uzdots apstrīdēt KP pieņemto lēmumu tiesā.
Jau ziņots, ka decembra sākumā Ministru kabinets nolēma apstiprināt starptautiskās lidostas "Rīga" nodokļu atlaižu sistēmu.
Starptautiskās lidostas "Rīga" cenu politika noteic, ka aviokompānijām atlaides tiek piešķirtas atkarībā no pārvadāto pasažieru skaita. Pirmo reizi tās stājās spēkā pagājušā gada sākumā.
Lidostas nodevas samazinājums ir lielāks aviokompānijām, kas garantē lielāku pārvadāto pasažieru skaitu. Atlaide ir robežās no 10 līdz 80%.
Piemēram, aviokompānijai garantējot 250 000 pārvadāto pasažieru gadā, tās pasažieriem jāmaksā par aptuveni 80% mazāka lidostas nodeva.
Satiksmes ministrijas noteikumi, kas apstiprināti 2004.gada 23.jūlijā, paredz atlaides piešķirt atbilstoši vairākiem līmeņiem. Pārvadājot mazāk nekā 50 000 pasažieru gadā, lidostas nodeva jāmaksā 18,40 eiro apmērā (aptuveni 11 lati) par pasažieri.
Pārvadājot vairāk par 50 000 pasažieru, lidostas nodeva ir 14,80 eiro (aptuveni deviņi lati), pārvadājot vairāk par 100 000 pasažieru - 11,10 eiro (aptuveni septiņi lati), pārvadājot vairāk par 150 000 - 9,20 eiro (aptuveni seši lati), pārvadājot vairāk par 200 000 - 7,40 eiro (aptuveni četri lati), bet pārvadājot vairāk par 250 000 pasažieru gadā, lidostas nodeva ir 4,50 eiro (aptuveni trīs lati).