Pēc Latvijas iestāšanās ES valsts varēs atbalstīt šādus mārketinga pasākumus tikai tādā gadījumā, ja attiecīgās preču zīmes varēs izmantot arī citu ES dalībvalstu ražotāji.
Zemkopības ministrs Mārtiņš Roze atzīmējis, ka minētie ierobežojumi tomēr nenozīmē, ka šī preču zīme būs jālikvidē, jo vietējo produktu popularizēšanu sabiedriskās organizācijas drīkstēs turpināt bez valsts atbalsta.
Zaļās karotītes autore, sabiedriskās organizācijas Mārketinga padome direktore Ingūna Gulbe informējusi, ka EK pieprasījusi pārtraukt karotītes lietošanu, jo vienotajā tirgū nedrīkstot izcelt kādu produktu pāri citiem.
Lai ievērotu prasības, Mārketinga padome nemainīšot karotītes simbolu, bet "varētu mainīties kāds burts vai vārds", teikusi Gulbe. Tāpat tikšot mainīti preču zīmes saņemšanas nosacījumi, par pamatu liekot produkta izsekojamības principu "no fermas līdz galdam", kā arī atsakoties no prasības par 75% vietējo izejvielu.