A/S "Pasažieru vilciens" konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pirmajā kārtā pieteikušies pieci pretendenti, informē AS "Pasažieru vilciens" sabiedrisko attiecību speciālists Egons Ālers.

Konkursā ir pieteikušies "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) (Spānija), "Pojazd Szynowe PESA Bydgoszez Akcyjna Holding" (Polija), "Bombardier Transport France S.A.S." (Francija), "Stadler Bussnag AG" (Šveice) un "Končar-Električna Vozila D.D." (Horvātijas).

Šobrīd tiek vērtēta pretendentu atbilstība konkursa kvalifikācijas prasībām. Pretendenti, kas atbilst prasībām, saņems uzaicinājumu piedalīties konkursa otrajā kārtā. Tehnisko un finanšu piedāvājumu konkursa otrajā kārtā pretendenti varēs iesniegt līdz jūlija beigām un, paredzams, ka līgums par jauna ritošā sastāva iegādi tiks noslēgts šā gada rudenī.

Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Iepirkuma ietvaros līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.

Lai arī konkursā nav pieteikušies vietējie uzņēmumi, pēc "Pasažieru vilciena" rīcībā esošās informācijas, daļa pretendentu jau ir uzsākuši sarunas ar vairākiem Latvijas uzņēmumiem par sadarbību jauno vilcienu ražošanā.

A/s "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs norāda, ka Latvijas sliežu ceļu platumam piemēroti vilcieni pašreiz nekur Eiropā netiek ražoti, un šīs ražotnes ir jāattīsta jebkurā gadījumā. "Tāpēc izdevīgāk to ir darīt tur, kur jau ir 1520 milimetru sliežu ceļu standarts. Bez tam, attīstot ražošanu šeit, paveras plašākas iespējas "iekarot" bijušo PSRS valstu tirgu. Līdz ar to, šis projekts var dot arī lielu ieguldījumu vagonbūves atdzimšanai Latvijā," uzskata Židkovs.

Šobrīd pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai tiek izmantos vecs un tehniski nolietots ritošais sastāvs, kura vidējais ekspluatācijas laiks pārsniedz 25 gadus. Turklāt "Pasažieru vilciena" rīcībā esošo vilcienu skaits ir nepietiekams ātru un kvalitatīvu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniegšanai.

Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas ap 144 miljoniem latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs ap 100 miljoniem latu.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!