Pilnībā sabojāta brauktuve uz valsts nozīmes 1.šķiras ceļa Skaistkalnē. Ciemata centrā ceļš atgādina nesen uzartu kartupeļu lauku.
“Tā postaža šeit sākās janvārī, kad nedaudz atlaidās sals. Kaut gan mūsu ceļu bojāja smagās fūres jau arī agrāk. Nu brauktuve ir pilnībā pagalam. Ir ļoti neglīti, kauns, jo Skaistkalne tomēr ir pirmā vieta, ko, iebraucot Latvijā, skata ārzemnieki,” skumji konstatē vietējā iedzīvotāja Leontīne Barena.

“Tā vien šķiet, ka valstī ir tikai viens ceļš – A-7 –, ko nu labos visos galos. Par pārējo Latviju vairs neviens neliekas ne zinis,” dusmīgi secina kāds Skaistkalnē sastapts braucējs.

Situācija šeit saasinājās tad, kad tika sabojāts maģistrāles A-7 apbraucamais posms no Iecavas līdz Ķekavai. Tranzīta kravu šoferi drīz vien atrada izdevīgāku risinājumu – robežu šķērsot Skaistkalnē un tad doties tālāk uz Rīgu. Statistikas dati liecina, ka laikā, kad sākās remontdarbi uz maģistrāles A-7, Skaistkalnes robežpunktu dienā šķērsoja ap 500 automobiļu. Liela daļa no tiem bija smagsvara auto. Ceļa Skaistkalne–Ķekava segums tādai slodzei nebija piemērots.

Pirms neilga laika robežpunktu kravas transportam slēdza. “Slikto ceļa stāvokli jau tas neuzlabo. Par situāciju informētas atbildīgās iestādes, tomēr remontdarbi uz šī ceļa tiek atlikti gadu no gada. Drīz arī tūristu autobusi Skaistkalnē vairs netiks, jo ceļš no Bārbeles līdz šejienei arī kļuvis neizbraucams,” skumji secina pašvaldības vadītājs Jānis Kalniņš.

Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Bauskas nodaļas ceļu būvinženieris Vilnis Mezeriņš skaidro, ka no 17.marta šajā posmā uzstādītas ceļa zīmes, kas aizliedz braukt mašīnām, kas smagākas par desmit tonnām. Šādi ierobežojumi ir Skaistkalnē, pie Ķekavas. Par šī posma slēgšanu informēti arī braucēji Lietuvā, jau pie Biržiem.

Tomēr šī informācija izvietota novēloti, jo brauktuve ir jau pagalam. Mezeriņš sola – līdzko ļaus laika apstākļi, Skaistkalnē bedres aizbērs ar šķembām, nolīdzinās, labos arī bedrītes ceļa posmā līdz Bārbelei. Taču tā ir tikai īslaicīga lāpīšana, kas neatrisinās problēmu pilnībā. Ceļš Skaistkalnē un posmā līdz Bārbelei ir jāremontē kapitāli.

LVC Tehniskās pārvaldes direktors Valdis Laukšteins optimismu nepauž. “Valsts pirmās šķiras ceļi daudzviet Latvijā ir sabrukuma stadijā,” secina amatpersona. Šķembas, grants – tas ir īslaicīgs risinājums.

Tuvākajos pāris gados radikālus uzlabojumus uz šiem ceļiem nav ko gaidīt. Kamēr būvprojektu gatavos, atradīs finansējumu, paies vairāki gadi. Optimistiskākās prognozes liecina, ka Skaistkalnes– Ķekavas ceļa rekonstrukcija varētu sākties tikai 2009.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!