Rīts Mērsraga ostā
2011.gada pavasarī no Mērsraga ostas plānots nodrošināt pasažieru pārvadājumus uz Igauniju, pastāstīja ostas pārvaldnieks Jānis Budreika.

Viņš teica, ka Latvijas un Igaunijas pārrobežu projekta "BayLink" ietvaros no Mērsraga ostas tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi uz Igauniju, taču pašlaik konkrēti pasažieru pārvadājumu maršruti vēl nav izstrādāti, un par to plānots lemt pavasarī.

Budreika informēja, ka Mērsraga osta līdz šā gada beigām plāno pabeigt Latvijas un Igaunijas pārrobežu projektu "BayLink", kas paredz pasažieru pārvadājumus starp Mērsraga ostu un Igauniju. Viņš sacīja, ka Mērsraga ostas infrastruktūra ir pielāgota projekta prasībām, kas paredz jahtu centra un peldošās piestātnes izveidi, kā arī ostas padziļināšanu, un pašlaik rit pēdējie darbi, kas saistīti ar projekta dokumentāciju.

Pēc pieejamās informācijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) mājsalapā projekts "BayLink" tiek īstenots triju mazo ostu starpā - Mērsaga, Ringsu ostas Sāremā un Romasāres ostas Roņu salā, kuras ieguvušas atbalstu padziļināšanas un labiekārtošanas darbiem, lai piemērotu apstākļus regulārai nelielu pasažieru kuģīšu satiksmei starp Mērsragu, Roņu salu un Sāremā salu.

Ministrijā norādīja, ka abas Igaunijas ostas atrodas pietiekami tuvu Mērsragam, lai pēc to izbūves pasažieriem varētu piedāvāt gan laika, gan cenu ziņā izdevīgus reisus.

Pašlaik no Mērsraga ostas netiek nodrošināti pasažieru pārvadājumi.

Mērsraga ostā šogad 11 mēnešos pārkrāva 363 tūkstošus tonnu kravu, kas ir par 3,2% vairāk nekā 2009.gada attiecīgajā laika posmā, savukārt pagājušajā gadā kopumā Mērsraga ostā pārkrāva 393,7 tūkstošus tonnu kravu, kas ir par 21,4% mazāk nekā 2008.gadā.

Latvijā ir desmit ostas - trīs lielās un septiņas mazās. Pēc 2009.gadā pārkrauto kravu apmēra Mērsraga osta bija otra lielākā starp Latvijas mazajām ostām pēc Skultes ostas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!