Saskaņā ar to vidējais latviešu šoferis ir apmēram 35 gadus vecs vīrietis. Braucot automašīnā, viņš sēž pārāk tālu atgāzies pie stūres, kas ekstremālās situācijās palēnina reakciju. Viņš ir piesprādzējies, taču, visticamāk, nepareizi, tādēļ trieciena gadījumā var nevajadzīgi savainoties.
Vidējais latviešu šoferis arī neievēro pareizu distanci ar citām automašīnām, tādejādi palielinot avārijas risku.
Šofera vistipiskākais pārkāpums ir ātruma pārsniegšana, bet raksturīgākās īpašības – "negatīvas, taču ar pozitīvu potenciālu, viņš ir vieglprātīgs (ir optimisms, taču muļķīgs),viltīgs (vienlaikus izdomas bagāts, īpaši "paskaidrojumos"),- agresīvs, arī enerģisks."
Policija atgādina, ka visbiežāk gada laikā sodu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem saņēmis kāds autovadītājs, kas sodīts 28 reizes.
Saskaņā ar automātiski fiksētajiem pārkāpumiem uz galvenajiem ceļiem, šī gada janvāra pirmajā nedēļā ātrumu 180 kilometri stundā un ātrāk visbiežāk "sasniedza" automašīnas posmā Rīga – Sigulda. Savukārt par ātruma pārsniegšanu policijas apstādināta autovadītāja pirmā reakcija pārsvarā gadījumu ir pilnīgs vainas noliegums un mēģinājums situāciju klasificēt kā "pārpratumu".