Šīs dienas mērķis ir pievērst uzmanību patērētāju kultūrai un tās radītajām vides un sociālajām problēmām, kā arī aicināt uz ilgtspējīgu un priekpilnu dzīvi. Latvijā šī diena ir īpaša, jo straujais patēriņa kāpums pēdējos gados ir novedis arī pie ekonomiskās nestabilitātes.
Dienā bez iepirkšanās cilvēki tiek aicināti 24 stundas atturēties no pirkšanas. Organizatori aicina cilvēkus turpmāk pievērst uzmanību preču un pakalpojumu ietekmei uz dabas un sociālo vidi un neiegādāties lietas, kuru ražotāji neievēro vides un strādnieku tiesības, izmēģina produkciju uz dzīvniekiem, mēģina aizkavēt starptautisko vides vienošanos, piemēram, Kioto protokola, īstenošanu un pārkāpj citas ētiskās normas.
Diena bez iepirkšanās ir atgādinājums, ka cilvēks nav tas, kas viņam pieder, ka brīvdienas nav jāpavada iepirkšanās centros, Ziemassvētki nav paredzēti tirdzniecības apjomu palielināšanai, dāvināt nav pienākums un dāvanu vērtība nav vienāda ar to cenu.