Krimināltiesību eksperts Andrejs Judins laikrakstam norādījis, ka sods netiek uzlikts, lai "valsts kļūtu bagāta", bet gan audzināšanas nolūkos. Ja pārkāpēja vietā to nomaksā apdrošinātājs, "audzināšanas moments izpaliek," uzskata Judins.
Tiesa, laikraksts atzīmē, ka BTA piedāvājums nesamazina korupcijas risku, jo sodu joprojām būs jāmaksā vadītājam pašam un tikai trīs dienu laikā pēc pārkāpēja iesnieguma un kvīts par soda nomaksu saņemšanas BTA izlems, vai izmaksāt atlīdzību.
BTA pārstāvji šādas polises ieviešanu pamato ar Skandināvijas valstu pieredzi, kur iespējams apdrošināties arīdzan pret ātruma pārsniegšanu, kas lielāka par 20 km/h un apstāšanos zem aizliedzošas zīmes, vēsta laikraksts.
Citas laikraksta aptaujātas apdrošināšanas sabiedrības tuvākajā laikā līdzīgu pakalpojumu ieviest neplāno.
Valsts policijas Ceļu policijas dati liecina, ka šī gada pirmajos piecos mēnešos 44 267 vadītāji jeb 37% no kopējā uz Latvijas ceļiem sodīto autovadītāju skaita sodīti par ātruma pārsniegšanu.