"Rīgas siltums" ceturtdien pārtraucis karstā ūdens piegādi 49 mājām, kas nav norēķinājušās par piegādāto siltumenerģiju, pastāstīja uzņēmuma komercdirektors Voldemārs Ilguns.

Kopā karstā ūdens piegāde pārtraukta desmit lietotājiem, no kuriem lielākais ir "Māju Serviss KSA" ar 37 mājām.

Kā norādīja "Māju serviss KSA" valdes priekšsēdētāja Baiba Pļaviņa, viņas uzņēmuma pārziņā esošajās 37 mājās bez karstā ūdens palikuši vairāk nekā 6000 rīdzinieku, turklāt siltais ūdens ir atslēgts ne tikai parādniekiem, bet arī godprātīgiem maksātājiem, pensionāriem, daudzbērnu ģimenēm, invalīdiem un maznodrošinātajiem. Turklāt atslēgšana notikusi bez iepriekšējas brīdināšanas normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā, apgalvoja Pļaviņa.

Savukārt Ilguns skaidroja, ka "Māju serviss KSA" nav samaksājusi vairākus simtus tūkstošus latu par martā un aprīlī patērēto siltumenerģiju. "Augusta beigās un septembra sākumā nosūtījām brīdinājumus par nepieciešamību nokārtot maksājumus un trīs dienas iepriekš brīdinājām, ka pārtrauksim siltuma piegādi," stāstīja komercdirektors.

Kopā tikuši brīdināti 22 siltumenerģijas lietotāji, no kuriem lielākā daļa veikusi norēķinus. "Māju serviss KSA" šos maksājumus neesot veicis, tādēļ šodien karstā ūdens piegāde pārtraukta. "Tā vietā, lai samaksātu, "Māju serviss KSA" ieradās diskutēt, bet konkrētus priekšlikumus neiesniedza," skaidroja Ilguns, piebilstot, ka "parāds ir vairāki simti tūkstoši latu, ko nevaram "norakstīt skurstenī"".

Komercdirektors teica, ka viņam esot skumji, ka "Māju serviss KSA" cenšas šādā veidā risināt problēmas. "Ir atsevišķi apsaimniekotāji, kuriem šajā krīzes laikā radušās problēmas neveiksmīgu nekustamo īpašumu projektu dēļ, kuros ieguldīti līdzekļi," viņš piebilda.

Pļaviņa savukārt apgalvo, ka "Rīgas siltuma" rīcība ir "nelikumīga un prettiesiska, tā ir pretrunā ar patērētāju tiesībām un ir vienkārši ciniska".

"Iepriekš nebrīdinot, iedzīvotājiem pat netika dota iespēja steidzamā kārtā ar "Rīgas siltumu" norēķināties. Apsaimniekotājiem nav izdevies panākt jebkādu izpratni no "Rīgas siltuma" puses, un nu tas ir noticis - monopolista beztiesiskā rīcība klaji uzspļauj iedzīvotāju tiesībām uz normālu eksistenci," klāstīja uzņēmēja.

Pļaviņa skaidroja, ka privātie māju apsaimniekošanas uzņēmumi esot daudz sliktākā stāvoklī nekā pašvaldības namu pārvaldes, kurām dome piešķirot overdraftu. "Kā lai pasargā privātos uzņēmumus, ja mums jādarbojas kā bankai un jāmaksā iedzīvotāju vietā?" viņa jautāja.

Uzņēmēja norādīja, ka jau sen notiekot sarunas ar Ekonomikas ministriju par jaunas sistēmas ieviešanu, kurā komunālo pakalpojumu sniedzējs varētu "pa tiešo" norēķināties ar patērētāju un nebūtu nepieciešama apsaimniekošanas uzņēmuma starpniecības funkcija.

Patreizējā sistēma ir tāda, ka "Rīgas siltums" piegādā siltuma nesēju līdz individuālajam mājas siltummezglam, kur tiek sasildīts iedzīvotājiem nepieciešamais karstais ūdens. "Rīgas siltums" iekasē naudu no apsaimniekotāja, bet tas savukārt - no iedzīvotājiem. Ja daļa iedzīvotāju laikā nesamaksā, tad apsaimniekotājs nevar norēķināties ar piegādātāju.

"Rīgas siltuma" tarifs no 15.oktobra pieaugs vidēji par 28,5%, līdz ar to būs 45,57 lati par megavatstundu.

Saskaņā ar "Rīgas siltuma" apkopotajiem datiem šī gada februārī standarta pašvaldības dzīvojamā mājā siltums mēnesī izmaksāja 50-70 santīmus par kvadrātmetru, attiecīgi no 15.oktobra šis rādītājs varētu sasniegt 65-91 santīmu par kvadrātmetru. Siltuma patēriņš esot atkarīgs no mājas energoefektivitātes, bet izmaksas par elektroenerģiju iepriekšējā ziemā svārstījās no 0,4 līdz 1,2 latiem par kvadrātmetru mēnesī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!