Kuģa "Beverīna" īpašnieks atzina, ka parasti vienā reizē uz kuģa bijis ne vairāk kā 20 tonnas krāsainā metāla, bet kuģa nestspēja esot daudz lielāka. Kabeļus jūrā zvejnieki esot uzgājuši zvejojot.
Krāsaino metālu Latvijā var nodot ap 50 firmās, citus kabeļus bijis iespējams nodot uzreiz, savukārt citi pirms tam speciāli apstrādāti, sacīja Fikss.
Vara lūžņu cena tirgū ir no lata līdz 1,2 latiem par kilogramu. Tātad vienas "Beverīnas" kravas cena tirgū varētu būt vismaz 40 000 latu.
Uz pagājušajā nedēļā nogrimušā kuģa "Beverīna" atrasti vara kabeļa ruļļi. Apskatot kuģa kravas telpu, ūdenslīdēji konstatēja tajā vara kabeļa ruļļus, kas, vizuāli apskatot, nebija nostiprināti un visi atrodas kuģa vienā - kreisajā - pusē. Iespējams, vara kabeļa ruļļu svara dēļ kuģa aizmugurējā daļa, kur atrodas šī telpa, ir iegrimusi gruntī aptuveni divu metru dziļumā.
Atkārtotā kuģa vraka apskate liecina, ka zvejnieki, iespējams, pašu spēkiem ir centušies nolaist plostu, par ko liecina pie kuģa reliņiem piesietā plosta tauva. Dzelmē redzams, ka kuģa masts piespiedis plostu, kas, vizuāli apskatot, izskatās sadragāts.
Kā ziņots, nogrimušā kuģa "Beverīna" apkalpes meklēšana zem ūdens, kuru veica deviņi ūdenslīdēji, ir pabeigta. Nav izdevies atrast nevienu no nogrimušā kuģa "Beverīna" apkalpes locekļiem.
Neviens no kuģa "Beverīna" jūrniekiem nekad nav bijis apdrošināts, atzina Fikss. Viņš apgalvoja, ka tā esot katra cilvēka brīva griba - apdrošināt savu dzīvību vai ne.
2.decembra vakarā Baltijas jūrā pie Liepājas, trīs jūdzes no krasta, mīklainos apstākļos nogrima zvejas kuģis "Beverīna".
Šajā dienā plkst.16.40 Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MMRC) saņēma informāciju no Liepājas ostas Kuģu satiksmes dienesta par to, ka zvejas kuģim "Beverīna" pārstājis darboties galvenais dzinējs.
Pēc sakaru nodibināšanas ar kuģi tika saņemta informācija par to, ka situācija uz kuģa tiek kontrolēta un palīdzība nav nepieciešama. Palīgā zvejas kuģim "Beverīna" tika izsaukts otrs zvejas kuģis "Gints", kurš ieradās notikuma vietā plkst.18.03 un sāka kuģa "Beverīna" vilkšanu uz Liepājas ostu.
Plkst.18.24 MMRC deva rīkojumu Jūras spēku kuģim "Virsaitis", kurš atradās jūrā, doties uz notikuma vietu, lai nodrošinātu avarējušā zvejas kuģa vilkšanas darbus un nepieciešamības gadījumā sniegtu palīdzību.
Jau plkst.20.55 avarējušā zvejas kuģa "Beverīna" vilkšana tika pārtraukta saistībā ar laika apstākļu pasliktināšanos un tehniskajām problēmām, kas radās zvejas kuģim "Gints". Vēja ātrums minētajā rajonā bija pastiprinājies līdz 20 metriem sekundē, un viļņu augstums sasniedza trīs metrus.
Plkst.21.50 "Virsaitis" pietuvojās zvejas kuģim "Beverīna", lai sniegtu palīdzību, jo tas dreifēja krasta virzienā un kuģim bija applūdusi mašīntelpa. Šīs operācijas laikā ar zvejas kuģi "Beverīna" tika pazaudēti radiosakari, jo uz kuģa pārstāja funkcionēt energoapgāde. Plkst.22.05 zvejas kuģis "Beverīna" apgāzās un strauji nogrima.
No "Virsaiša" nekavējoties tika nomesti glābšanas riņķi, glābšanas plosts un sākta cilvēku meklēšana. Glābšanas operācijā nekavējoties tika iesaistītas papildu vienības - Valsts robežsardzes patruļkuģis "Tiira" un Zviedrijas krasta apsardzes glābšanas helikopters.
Uz kuģa bijuši seši apkalpes locekļi - 1967.gadā dzimušie Sergejs Naļimovs un kuģa kapteinis Sergejs Volkovs, 1956.gadā dzimušais kuģa mehāniķis Dainis Bagātais, 1963.gadā dzimušais Igors Gergeša, 1957.gadā dzimušais Igors Semjonovs un 1961.gadā dzimušais Valērijs Gavriško.
Apkalpes locekļu deklarētās dzīves vietas ir Liepājā, Ventspilī un Saldū.
Policijā sākotnēji ierosinātais kriminālprocess pārkvalificēts pēc Krimināllikuma 21.nodaļas par noziedzīgu nodarījumu pret satiksmes drošību. Tas darīts sākotnējās pretrunīgās informācijas dēļ par notikumu gaitu traģiskajā dienā.