Latvijas jauniešu lasītprasmes un zināšanas matemātikā pēc 2000.gada uzlabojās un 2006.gadā Latvija pat apsteidza ES vidējos rādītājus. Tāpat pērn Latvijā bija vairāk vidējo izglītību ieguvušo jauniešu īpatsvars nekā vidēji ES, liecina Eiropas Komisijas ziņojuma projekts par dalībvalstu sasniegumiem izglītībā, portālu "Delfi" informēja Izglītības un zinātnes ministrijā.

Ziņojumā norādīts, ka 2000.gadā Latvijai vidējo izglītību ieguvuši 76,5% jauniešu (ES vidēji – 76,6%), bet 2008.gadā – 80% (ES vidēji – 78,5%).

Tāpat Latvijā 2000.gadā vājas lasītprasmes bija 30,1% 15 gadus veco jauniešu, bet 2006.gadā – 21,2%, kamēr ES vidējais rādītājs bija 24,1%. Vājas zināšanas matemātikā 2006.gada bija 20,7% Latvijas jauniešu, bet vidēji ES – 24%.

2002.gadā Latvijai izglītību un apmācību pametuši 19,9% (ES vidējais – 17,6%), bet 2008.gadā – 15,5% (ES vidējais – 14,9%).

Laika posmā no 2000.gada līdz 2007.gadam absolventu īpatsvara pieaugums matemātikas, zinātņu un tehnoloģiju jomās Latvijā ir palielinājies par 21,1% (ES vidējais – 33,6%).

2000.gadā sieviešu absolventu īpatsvars matemātikas, zinātņu un tehnoloģiju jomās Latvijā bija 31,4% (ES vidējais – 30,7%), bet 2007.gadā šis skaitlis Latvijai bija 32,7% (ES vidējais – 31,95%).

Vienīgā pozīcija, kurā Latvijas rādītāji, pēdējo gadu laikā pazeminājušies, ir līdzdalība mūžizglītībā- no 7,8% 2003.gadā līdz 6,8% pērn (vidēji ES 9,5%). Tādēļ, iespējams, būtu jāpārskata kārtība un jāatgriežas pie iepriekšējo gadu kārtības, kad mūžizglītībai paredzētie līdzekļi atkal pārsvarā būtu Izglītības un zinātnes ministrijas, nevis kā šobrīd – Labklājības ministrijas pārziņā, norāda IZM.

Ziņojuma projektā pamatā salīdzināti pieci izglītības un apmācības kritēriji: 15 gadus veco jauniešu sasniegumi lasītprasmē; skolu atstājušo īpatsvars; vidējo izglītību ieguvušo īpatsvars; absolventu, t.sk. – sieviešu, īpatsvara pieaugums matemātikas, zinātnes un tehnoloģiju jomās; līdzdalība mūžizglītībā; kā arī – atsevišķi papildus rādītāji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!