Ko es pārstāvu? Laikam jau tad to "pūli", kurš vēlēšanās ievēlēja šo valdību savā naivumā ticēdams Satversmei, ka Saeima tiek vēlēta uz 4 gadiem. Un nevis uz pusgadu, kad kārtējai "tautai" vai "sabiedrībai" ienāks prātā, ka derētu visas šaha figūras tik neveiksmīgajā partijā noslaucīt no galda un sākt spēlīti no jauna ....
Zatlers nav ideāls. Tāpat kā ideāla nav mūsu medicīnas sistēma. Tāpat kā ideāla nav visa mūsu valsts un mūsu sabiedrība. Tāpēc vēl jo vairāk mani izbrīna tas, ka mums izrādās valstī izrādās ir tomēr ideālie pārcilvēki, kuri laikam līdz šim ir ļoti labi slēpušies, maskējušies un mācējuši būt tik ļoti nemanāmi. Lai tagad beidzot uzlektu uz skatuves un mestu ar akmeni neideālajam prezidenta kandidātam.
Varētu domāt, ka šie paši mūsu "demokrātiskās inteliģences" pārstāvji maksā visus nodokļu par pilnīgi visiem saviem honorāriem, necep pasūtījuma rakstiņus, nebrauc ārzemju komandējumos par sponsoru naudu, nepiedalās ārvalstu "demokrātisko" struktūru apmaksātās konferencēs un studijās, nesavtīgi nestumj māgā preses konferenču laikā rīkotajos banketos, nesaņem atlīdzību par reklāmas rakstiem, kurus īstenībā ir uzrakstījuši citi u.t.t. .... varētu turpināt. No kurienes interesanti šī pārliecība, ka viņiem ir atļauts viss ? Tajā skaitā arī viss tas, ko viņi sakās apkarojam? No kurienes doma, ka viņi ir tie soģi, kuriem dotas tiesības publiski notiesāt un sodīt citus?
Noraugoties, kā žurnālistes vakar atkal un atkal uzstājīgi publiski urķējās jaunā valsts Prezidenta sāpīgajā vietā, gūstot no tā laikam kādu dīvainu baudu, man neviļus radās doma, ka viņas gan nez vai varētu laist klāt pie kāda slimnieka ar skalpeli rokā. Atšķirībā no Zatlera. Pārāk liels risks, ka viņas aizgrieztu pacientam skābekļa krānu, lai nespirinās, vai arī nogrieztu tam vivisektoriskajā azartā ko "lieku".
Žurnālistes darīja savu darbu? Jā. Protams. Taču arī šo savu darbu var darīt ļoti dažādi. Ja, citējot Ēlerti, mēdiji pilda sabiedrībā sargsuņu lomu, tad tas vēl nenozīmē, ka viņiem ir tiesības skraidīt apkārt un visiem nesodīti kost. Jebkuram sunim ir VIETA, kuru tas sargā un ĶĒDE, kurā tas ir piesiets - ja nav vēl iemācījies agresīvi nekrist virsū jebkuram garāmgājējiem. Dienas žurnālistes ceturtdienas preses konferencē noteikti bija no šīs ķēdes norāvušās un bez tam vēl bez uzpurņa.
Tagad tiek divkosīgi popularizēts viedoklis, ka vaina esot dialoga trūkumā. Ka valdošie neskaidrojot savu pozīciju, savus soļus, to, kādā veidā un kāpēc tiek pieņemti lēmumi... ??
Nu bet lūk! Mums taču beidzot parādījās viens nepolitisks Prezidenta kandidāts. Kurš pamēģināja atklāti un godīgi visu pateikt, neko neslēpjot ! Un visu savas pirmsvēlēšanu kampaņas laiku uzturēja intensīvu dialogu ne tikai ar politiskajām partijām, bet arī ar mēdijiem. Tajā skaitā stundas atbildēja uz ČETRU žurnālistu asiem un neglaimojošiem jautājumiem tajā pašā Dienas redakcijā. Un? Kāda bija Dienas atbildes reakcija uz šo "atvērtību dialogam"? Melīgi agresīvs un apkaunojošs melnā piāra raksts ar plakātisku aģitācijas bildi pirmajā lapā vēlēšanu dienā. Un dzīvnieciskā naidā kūsājošo žurnālistu uzbrukumi preses konferences laikā.
Kuru mērķis pilnīgi noteikti nebija noskaidrot patiesību, vai uzzināt jaunā Prezidenta viedokli, vai palīdzēt viņam risināt tās problēmas, ar kurām viņam nāksies saskarties. Mērķis bija publiski cilvēku pazemot, iemīdīt dubļos un deklaratīvi paust viņa neakceptēšanas faktu.
Par kādu "dialogu" mēs šeit vispār varam runāt? Kamēr mūsu masu mēdiji uzskata, ka šādi tiek veicnāts dialogs un sabiedrības saskaņa, tā visa nebūs. Kamēr atsevišķas vēlēšanās zaudējušās politiskās aprindas uzskatīs, ka tām dotas tiesības uzurpēt tautas viedokli, bez tiesas un sprieduma apsūdzēt citus neesošos grēkos un populistiski mēģinās tikt pie varas, pārspēlējot vēlēšanu rezultātus, tikmēr nebūs nedz miera, nedz labklājības. Un Zatlera vainas tur nav ne par santīmu.
Smagi viņam būs izmaniīt šādu attieksmi un vienot tautu. Jo nevar vienot to, kas pats to nemaz negrib. Tāpēc – lai veicas ! Lai pietiek spēka izmainīt to, ko mainīt ir iespējams, vīrišķības pieņemt to, ko mainīt nav iespējams un gudrības atšķirt pirmo no otrā.