Pirmās ātrgaitas tramvaja līnijas izbūve Lietuvas galvaspilsētā varētu izmaksāt 450–580 miljonus litu (92-118 miljonus latu), aplēsuši britu kompānijas "Scott Wilson Railways Ltd" eksperti.
Šo 10,4 kilometrus garo tramvaja līniju paredzēts izbūvēt no Viļņas dzelzceļa stacijas līdz Santarišķu rajonam pilsētas ziemeļos, kur atrodas viena no Lietuvas lielākajām slimnīcām. Plānots, ka intensīvas satiksmes stundās tramvaji pa šo līniju kursētu ik pa piecām minūtēm, bet pārējā laikā - ik pa desmit minūtēm.

Viens tramvaja vagons izmaksās 6-8 miljonus litu (1,2-1,6 miljonus latu), būs 30 metrus garš un varēs uzņemt līdz 300 pasažieriem. Precīzu vagona maketu līdz martam no ārpuses un iekšpuses varēs apskatīt paviljonā pie galvaspilsētas pašvaldības ēkas. Maketu Viļņai aizdevusi Nicas pilsēta Francijā, kur šāds tramvajs sāks kursēt jau šogad. Turpat apskatāms arī pirmās tramvaja līnijas trases makets.

Viļņas tramvaja projekts ar pašvaldības lēmumu atzīts par prioritāru pilsētas transporta infrastruktūras attīstības virzienu. Šobrīd Viļņa vienīgā no triju Baltijas valstu galvaspilsētām iztiek bez tramvaja.

Projekta sagatavošanas darbus veiks septembrī izveidotā Viļņas pašvaldības satiksmes uzņēmuma "Susisiekimo paslaugos" filiāle "Vilniaus tramvajus". Tās uzdevums būs izstrādāt nepieciešamo tiesisko dokumentu projektus un veikt ekonomiskos un finansiālos aprēķinus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!