Citi augstskolu pasniedzēji gan savos izteikumos nav tik skarbi. RTU rektors Ivars Knēts skaidrojis, ka zināšanu līmenis pasliktinājies 1990. gadu sākumā, kad jauniešiem deva iespēju mācīties ekonomiku, eksaktās zinātnes vai sociālās zinātnes. Daudzi jaunieši izvēlējās vieglāko ceļu – mācīties sociālās zinātnes.
Savukārt Augstākās izglītības padomes pārstāve Ārija Konstantinova sacījusi, ka pašlaik situācija kaut cik ir noreguēta. Skolēnus motivē izvēlēties arī eksaktos mācību priekšmetus un kaut kādā posmā tiek tiekot mācīti, viņa atzīmējusi, gan piebilstot, ka “tas acīmredzot nav pietiekami, lai kļūtu par ārstu”.
Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas valdes priekšsēdē Laima Grebska uzsvērusi, ka kritiku no augstskolu puses ir nepamatota. “Ir svarīgi noskaidrot, vai pietrūkst priekšmetam specifiskās zināšanas, prasmes vai varbūt vispārējās mācīšanās prasmes, bet to mēs no augstkolām neesam dzirdējuši”, viņa teica.