Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie noteikumi paredz, ka turpmāk vadīšanas eksāmenā katru pieļauto pārkāpumu inspektors vērtēs pēc tā, kādu bīstamību tas izraisījis, nevis formāli piešķirs noteiktos kļūdu uzskaites punktus.
Pašlaik par katru pārkāpumu piešķir konkrētu punktu skaitu, un, ja topošais šoferis eksāmenā saņem vairāk kā 10 punktus, eksāmens netiek nokārtots.
Iecerēts, ka arī turpmāk eksāmenā pieļautās kļūdas novērtēs pēc to nozīmīguma un bīstamības. Par nenozīmīgām kļūdām uzskatīs tādas, kuras parasti neietekmē satiksmes drošību. Vidēji smagas kļūdas ir tās, kas atsevišķos gadījumos var apdraudēt satiksmes drošību, bet kuru dēļ attiecīgajā situācijā netiek radīti tieši draudi tai. Bet par bīstamām kļūdām uzskatīs tādas, kas gandrīz vienmēr rada draudus satiksmes drošībai vai kuru dēļ attiecīgajā situācijā tiek radīti tieši draudi.
Izmaiņas arī paredz, ka eksāmens būs nokārtots, ja pretendents tā laikā nepieļaus būtisku kļūdu; nepieļaus vairāk kā divas vidēji smagas kļūdas vienā un tajā pašā vērtējuma kritērijā vai vairāk kā trīs vidēji smagas kļūdas; nepieļaus vairāk kā piecas nenozīmīgas kļūdas.
Ja topošo vadītāju neapmierinās eksāmena vērtējums, to mēneša laikā varēs apstrīdēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā, kuras izveidota komisija savu atzinumu dos 30 dienu laikā.
Ieviests arī speciāls teorētiskais eksāmens A kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem (motociklistiem), ietverot jautājumus par tieši šiem vadītājiem nepieciešamajām, specifiskajām zināšanām.
Šāds regulējums bija vajadzīgs, jo prakse pierādījusi, ka A kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem ir jāapgūst specifiski jautājumi, kas netiek apgūti, veicot apmācību ar citas kategorijas transportlīdzekļiem.