Ziņojumā ietverti gan iepriekš jau izskanējušie fakti, gan jauna informācija. Tostarp, SAK konstatēja, ka avarējusī "Tu-154" bija tehniskajā kārtībā, taču lidmašīnas ekipāža pirms izlidošanas nesaņēma precīzu informāciju par laika apstākļiem.
Komisija uzskata, ka avāriju izraisīja pilotu lēmums nelidot uz rezerves lidostu, bet nolaisties Smoļenskā. Turpat norādīts, ka ekipāžu varēja ietekmēt nepiederošu personu atrašanās kabīnē.
Turklāt Smoļenskas lidostas dispečers neesot devis "Tu-154" nosēšanās atļauju.
SAK arī atklājis, ka Polijas Gaisa spēku komandieris Andžejs Blasiks, kura balss dzirdama pilotu kabīnē "melnās kastes" ierakstos, bijis alkohola reibumā. Eksperti viņa asinīs konstatēja 0,6 promiles alkohola. Tieši viņš esot izdarījis psiholoģisko spiedienu uz Kačiņska pilotiem.
SAK priekšsēdētājs ziņojumu nodeva Polijas vēstniecībai Krievijā.
Kā vēstīts, Polijas premjerministrs Donalds Tusks decembrī paziņoja, ka Varšava nevar pieņemt SAK ziņojumu par lidmašīnas "Tu-154" avārijas apstākļiem, kurā nav iekļautas Polijas piezīmes.
Polija Krievijas pusei iesniedza savus komentārus par dokumentu, kas izklāstīti 150 lapaspusēs.
Komisija Polijas iebildumus pievienoja gala ziņojumam, taču iepriekšējos SAK secinājumus par traģēdiju mainīt attiecās.
Jau ziņots, ka Polijas prezidenta Leha Kačiņska lidmašīnas avārijā pie Smoļenskas 10. aprīlī gājuši bojā 96 cilvēki.
Katastrofas izmeklēšanas gaitā poļu un krievu ekspertiem radušās diezgan atšķirīgas versijas par notikušo.