SM preses konference par "airBaltic" stratēģiskā investora piesaisti
Foto: LETA

Plašu ažiotāžu un sabiedrības neapmierinātību pēdējās dienās ir izpelnījušās ziņas par to, kas notiek Latvijas nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", kura jau vairāk nekā divus gadus gatavojas startam publiskajos tirgos. Process ir uzņēmis apgriezienus, un, gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam (IPO), pēdējo dienu laikā pieņemti vairāki svarīgi lēmumi.

Pagājušās piektdienas, 30. augusta, vakarā valdība ārkārtas sēdē lēma, ka valsts pēc IPO procesa saglabās 25% plus vienu akciju, lai gan šobrīd valstij pieder 97,97% aviokompānijas akciju. Savukārt pirmdienas, 2. septembra, pēcpusdienā publiski kļuva zināms, ka "airBaltic" samazinās pamatkapitālu par 571,293 miljoniem eiro, kas tiks novirzīti iepriekšējos gados uzkrāto zaudējumu segšanai. Tādējādi pēc samazināšanas "airBaltic" pamatkapitāls būs 25,179 miljoni eiro.

Šīs ziņas, īpaši par pamatkapitāla samazināšanu, izraisīja plašu rezonansi sabiedrībā, tostarp sociālajos medijos kā "X", kur lietotāji pauda sašutumu un neizpratni par to, kāpēc tas tiek darīts, kur palikusi valsts nauda un vai valstij izdosies atgūt "airBaltic" ieguldītos līdzekļus.

Lai skaidrotu sabiedrībai, ko īsti šie lēmumi nozīmē, otrdienas rītā tika speciāli sasaukta preses konference. Tajā satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) uzsvēra, ka valsts nezaudē savu daļu aviokompānijā "airBaltic", taču kompānijas pamatkapitāla samazināšana, kas "noraksta" pusmiljardu eiro, bija neizbēgama, jo šie zaudējumi ir uzkrājušies lidsabiedrības darbības laikā.

Gan Briškens, gan "airBaltic" finanšu direktors Vitolds Jakovļevs preses konferencē uzsvēra, ka pamatkapitāla samazināšana ir grāmatvedisks process, kas nepieciešams, jo līdz šim uzņēmumam bija četru dažādu veidu akcijas ar dažādām nominālvērtībām un balsstiesībām. Taču, lai sāktu "airBaltic" akcijas kotēt biržā, akciju struktūru nepieciešams vienkāršot, izveidojot vienu akciju kategoriju ar vienu nominālvērtību.

Lasiet rakstā plašāku amatpersonu un finanšu ekspertu skaidrojumu:

  • Kāpēc nepieciešams samazināt uzņēmuma pamatkapitālu;

  • Kā "airBaltic" pamatkapitāla samazināšana ietekmē aviokompānijas vērtību;

  • Vai valstij izdosies atgūt ieguldītos līdzekļus;

  • Cik daudz naudas "airBaltic" cer piesaistīt, sākot kotēt uzņēmuma akcijas biržā.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Nosaki "Delfi" auditorijas mīlētākos autorus "Delfi autoru balsojumā 2024"!Iepazīsties ar visiem autoriem un viņu saturu ŠEIT