Outlet veikalu ciemata pirmo kārtu ar kopējo platību 13 500 kvadrātmetru apmērā un aptuveni 70 apģērbu, apavu, aksesuāru, sporta un dzīvesstila preču veikaliem, kā arī piecām kafejnīcām un restorāniem, paredzēts atklāt 2020. gada pavasarī.
Eiropā kopumā ir vairāk nekā 200 outlet tipa iepirkšanās centri, Centrāleiropā un Austrumeiropā - 28 veikali.
Kaut gan pārdošanas apjomi tradicionālajos tirdzniecības centros stagnējot, outlet tipa centros tie pieaug. Kopš 2013. gada pieauguma temps outlet veikalos ir bijis desmit reizes lielāks nekā tradicionālajā mazumtirdzniecībā, un tas ir tuvu sniegumam, ko sasniedz tirdzniecība tiešsaistē, uzsver projekta virzītāji.
Aprēķināts, ka vidēji viens pircējs outlet tipa veikalus apmeklē 4-6 reizes gadā. Pēc pirmās kārtas atklāšanas gada laikā 'outlet ciemats' apmeklējumu skaits varētu sasniegt 2,5 miljonus savukārt apgrozījums - 40 miljonus eiro.
"2020. gada pavasarī Latvijā tiks atklāts Centrāleiropā un Austrumeiropā jaunākais un modernākais outlet veikalu ciemats. Mūsu reģionā šis būs galvenais nozares spēlētājs, kas piesaistīs ne tikai vietējo publiku, bet arī tūristus. Šobrīd aktīvi strādājam ar vadošajiem pasaules zīmoliem, lai pilnveidotu piedāvājumu, nodrošinātu patērētājiem daudzveidīgu izvēli un piedāvātu unikālu iepirkšanās pieredzi," sacījusi Radzeviciene.
Viņa uzsver, ka veikalu ciemata koncepts veidots, iedvesmojoties no līdzīgiem outlet tipa ciematiem Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā. Ēku komplekss un tā arhitektūra veidota klasiskā itāļu stilā - ar flīžu celiņiem, zaļajām zonām, kokiem, strūklaku un arī piazza jeb centrālo laukumu. Tirdzniecības vieta, kuras tuvumā atrodas Jūrmalas pludmale, akvaparks, golfa klubs un citas atpūtas vietas, kļūs par nozīmīgu iepirkšanās un atpūtas galamērķi arī modes entuziastiem.
Veikalu ciematu varēs ērti sasniegt gan vietējie patērētāji, gan galvaspilsētas viesi - Rīgas centrs atrodas 30 minūšu brauciena attālumā, starptautiskā lidosta Rīga - 15 minūšu attālumā, bet kūrortpilsēta Jūrmala - 9 minūšu attālumā.
Lai gan ciemata atklāšana paredzēta 2020. gada pavasarī, jau šobrīd esot uzsākts aktīvs darbs Lietuvā, Igaunijā, lai informētu potenciālos patērētājus par jauno iepirkšanās galamērķi. Mārketinga un komunikācijas aktivitātes plānots izvērst arī Krievijā un Skandināvijā. Sadarbībā ar tūrisma aģentūrām, aviokompānijām, viesnīcām, lidostām un citām institūcijām, tiek gatavota plaša atklāšanas programma arī pilsētas viesiem, nodrošinot ne tikai daudzveidīgu iepirkšanās pieredzi, bet arī atpūtas un kultūras pasākumus.
Iepirkšanās ciemata veikalu kopējā platība būs 21 000 kvadrātmetri, savukārt kopējais veikalu skaits - 120 veikali. Tiks nodrošinātas stāvvietas 1 600 transportlīdzekļiem.
Starp veikalu nomniekiem būs gan pasaulē atzīti, gan vietējie modes zīmoli. Otrās kārtas būvniecība tiks pabeigta līdz 2022. gada pavasarim, kopumā nodrošinot 300 jaunas darba vietas. Pēc abu būvniecības kārtu pabeigšanas plānots, ka "Via Jurmala Outlet Village" gada laikā apmeklēs 6 miljoni cilvēku no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Atšķirībā no parastajiem mazumtirdzniecības veikaliem zīmolu preču minimālā atlaide būs 30% apmērā, bet atlaižu apmērs var sasniegt arī 50-70%.