Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā attiecīgajā periodā bija kritums par 1,9%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,6%, bet autodegvielas - auga par 5,6%.
Salīdzinot ar 2020.gada septembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 22,6%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā – par 11,1%, kā arī metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā – par 10%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad septembrī salīdzinājumā ar pagājušā gada septembri pieauga par 9,7%.
Savukārt šogad septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kāpums par 1,7%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,9%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 1,6%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā – par 2%. Lielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – par 5,8%, kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 4,3% un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 4,1%.
2021.gada septembrī, salīdzinot ar augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,5%.
Kā norāda Ekonomikas ministrijā (EM), prognozējams, ka šā gada oktobrī un novembrī mazumtirdzniecības rādītājus būtiski ietekmēs ārkārtējā situācija, kuras laikā ir noteikti stingrāki drošības nosacījumi tirdzniecības vietās ar mērķi būtiski mazināt cilvēku pulcēšanos un kontaktēšanos sabiedriskās vietās.
Laika posmā no 21.oktobra līdz 14.novembrim tirdzniecība aizliegta lielākajā daļā nepārtikas preču veikalu. Aizliegums attiecas arī uz sporta un kultūras pasākumiem. Tāpēc šajā laikā īpaši svarīga būs uzņēmēju spēja jaunajiem apstākļiem pielāgot dažādas e-komercijas formas un distances tirdzniecību, atzīmē ministrijā.