Eiropas Savienība ir izlēmusi, ka transporta nākotnei jābūt elektriskai, un arī citas attīstītās valstis dodas šajā virzienā. Tomēr līdz laikam, kad viss transports pāries uz bezizmešu braukšanu, vēl jāmēro pagarš ceļš. Lielākie ieguvēji šajā procesā, visticamāk, būs tie ražotāji, kuri uzturēs augstu pētniecības tempu un līdztekus veiks būtiskas investīcijas akumulatoru tehnoloģijās. Kādas ir tendences un kādi ieguvumi mūs gaida?
Elektrifikācijas tēriņi lielāki par valstu budžetu
Ziņu aģentūras "Reuters" publicētā informācija par paredzamajiem autoražotāju ieguldījumiem elektrifikācijā ir grūti aptverama, jo runa ir par summām, kas pārsniedz mazu valstu gada budžetu. Tomēr tas ir fakts, un investīciju apjoms ilustrē gaidāmo pārmaiņu mērogu. Tā "Volvo" ieguldīs 3,75 miljardus ASV dolāru, "Stellantis" grupa 11,5, "Renault" 9,4, "Nissan" 12,6, "Jaguar Land Rover" 12, "Mercedes-Benz" 17, bet "Hyundai-Kia" grupa – pat 26,3 miljardus ASV dolāru. Lai uzlabotu jaunās paaudzes elektroauto kvalitāti un sagatavotu savus uzņēmumus elektriskajai ērai, bez nosauktajām lielas investīcijas pētniecības centros un ražotnēs veiks arī daudzas citas kompānijas.
Arī tehnisko sasniegumu ambīcijas ir grandiozas: daži uzņēmumi apgalvo, ka nākotnē to elektroauto ar pilnu uzlādi spēs nobraukt vairāk nekā tūkstoš kilometru, savukārt citi pēta, kā panākt, ka akumulatoru var uzlādēt ātrāk nekā piepildīt degvielas tvertni.
Tehnoloģijas samazina elektroauto pašizmaksu
2008. gada "Tesla Roadster" 53 kWh akumulators svēra 450 kg. Salīdzinājumam – tikpat smags jaunākā "Hyundai Ioniq 5" akumulators ietilpina 77 kWh. Abi ir izgatavoti no līdzīgiem materiāliem, tomēr "’Ioniq 5" akumulatoram ir krietni lielāks enerģijas blīvums.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv