Moller Auto Audi
Foto: Publicitātes foto

Saskaņā ar auto dīlera "Moller Auto" biznesa rādītājiem Baltijā 2023. gadā, pērn vislielāko izaugsmi piedzīvojis elektroauto segments, proti, elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā auguši par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Savukārt lietotu auto segmentā pārdošanas apjoms audzis par 26%, bet jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bijuši stabili – 2022. gada līmenī. Tikmēr "Moller Auto" servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, kāpis par 12,4%.

Kā norāda Izīda Gerkena, "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, neraugoties uz aizvien klātesošajiem izaicinājumiem ekonomikā, 2023. gadā uzlabojusies iedzīvotāju finansiālā konfidence, un personīgā mobilitāte aizvien ir bijusi daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā, gan iegādājoties auto, gan veicot to apkopi un remontu.

"Aizvadītais gads atspoguļoja ne vien to, ka cilvēku interese par personīgo auto ir augsta, bet arī izmaiņas iedzīvotāju izpratnē par lietotiem auto, īpaši, ja tie tiek iegādāti pie dīleriem, kas nodrošina spēkrata kvalitāti, pārliecību par tā vēsturi, sniedz iespēju saņemt auto garantiju u.tml. Neraksturīgi iepriekšējiem gadiem, lietotu auto segments visa gada garumā uzrādīja nemainīgi augstus pārdošanas rezultātus, rekordpārdošanu sasniedzot gada izskaņā. Tikmēr jaunu auto pārdošanas rādītāji ir bijuši stabili, 2022. gada līmenī, ko vērtējam kā pozitīvu tendenci, ņemot vērā, ka iepriekšējos gados šis segments piedzīvoja virkni izaicinājumu. Būtiski pieminēt, ka arī šogad turpināsim aktīvi bagātināt kā jaunu, tā lietotu auto klāsta pieejamību klientiem, un to nupat iezīmēja jaunā "Audi" dīlera atklāšana Kārļa Ulmaņa gatvē 115, Mārupē, iepriekšējam "Audi" centram Sergeja Eizenšteina ielā 10, Rīgā pārtopot par "outlet" koncepta lietotu auto dīleri," skaidro Gerkena.

Viņa papildina, ka "Moller Auto" lietoto auto klāstā līdztekus "Audi" un "Volkswagen" (VW) automašīnām pieejami arī tādu zīmolu auto kā, piemēram, "Škoda" un "Volvo", un 2023. gadā kopumā pieprasītākie lietotie spēkrati bijuši "VW Passat", "Škoda Kodiaq" un "VW Tiguan".

Jaunu auto vidū pērn pirktākie "Audi" modeļi Latvijā bijuši "Audi Q7", "Q5", "Q3", "A6" un "A4". Savukārt pieprasītākie VW auto pērn Latvijā bija "Tiguan", "Taigo", "T-Cross", "Golf" un "Passat".

Pērn pieaugusi elektroauto popularitāte

Pērnais gads ir parādījis, ka, lai arī automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem aizvien ir cilvēku pirmā izvēle, strauji augošais pieprasījums pēc elektroauto ir jauns pagrieziena punkts nozīmīgai paradumu maiņai, autobraucējiem izvēloties videi saudzīgākus mobilitātes risinājumus.

Kopumā 2023. gadā 9,4% no visu "Moller Auto" Baltijas dīleru jauno automašīnu pārdošanas darījumiem veidojuši tieši elektroauto, šai proporcijai palielinoties par 3,7 procentpunktiem, salīdzinot ar 2022. gadu. Šajā segmentā pieprasītākie bijuši VW modeļi – "ID.4", "ID.3" un "ID.Buzz", kam seko "Audi e-tron" un "Q4 e-tron".

"Elektroauto popularitātes kāpums varētu būt saistīts arī ar aizvadītajos gados atzinību guvušo saules paneļu uzstādīšanu privātmājās, tā cilvēkiem gatavojoties elektroauto iegādei, kas realizējusies pērn. Tāpat tirgū arvien biežāk nonāk arī lietoti elektroauto, kas ir pieejami tūlītējai lietošanai. Šī segmenta izaugsmi atbalsta arī valsts atbalsta pieejamība privātpersonām šo transportlīdzekļu iegādē, tiesa, ja paraugāmies plašāk, valsts līdzfinansējums nav pieejams juridiskām personām un kopumā tas ir vēl tālu no pietiekama, lai Latvija piedzīvotu strauju pāreju uz videi draudzīgāku mobilitāti," tā Gerkena.

Pieaug pieprasījums pēc dīleru servisa pakalpojumiem

Kā liecina "Moller Auto" 2023. gada biznesa rezultāti, servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, ir pieaudzis par 12,4%. "Moller Auto" pārvaldītajos "Audi" servisos apgrozījuma pieaugums bija 10,4%, savukārt VW servisos – 13,2%.

"Laikam ejot, dīleri ir devuši ievērojamu artavu, izglītojot auto īpašniekus par auto servisu pakalpojumiem, īpaši akcentējot riskus, ar kuriem var sastapties, nododot automašīnu remontam tā dēvētajos "pelēkās zonas" servisos. Gan cilvēku zināšanas, gan tas, ka tirgū ienāk arvien tehnoloģiski sarežģītāki spēkrati, kurus nesertificēti servisi, atbilstošas kompetences, drošu apstākļu un aprīkojuma trūkuma dēļ, nevar remontēt, ir viens no faktoriem, kas pozitīvi ietekmējis pieprasījuma pieaugumu mūsu servisos un vairojis klientu lojalitāti "Moller Auto" servisiem," atklāj Gerkena.

"Moller Auto" turpinās ceļu uz "vienas pieturas" koncepta dīleriem

Nākotnē "Moller Auto" stratēģiskais mērķis ir būt par vadošo "vienas pieturas" koncepta dīleru tīklu Latvijā un Baltijā, kas nozīmē mūsdienīgu pieredzi klientiem, piedāvājot virkni pakalpojumu vienuviet. Līdzās iespējai iegādāties jaunus un lietotus, kā arī servisa pakalpojumiem, jau pērn "Moller Auto" uzsāka piedāvāt divus jaunus pakalpojumus – auto abonēšanas pakalpojumu "Moller Go" un apdrošināšanas pakalpojumu "Moller Auto Insurance Services".

"Ieviešot "vienas pieturas" dīleru konceptu un pilnveidojot mūsu klientu pieredzi, pērn investējām digitālajos pārdošanas kanālos un jaunu pakalpojumu izveidē. Auto abonēšana pēc būtības ir jaunas raudzes pakalpojums, un "Moller Go" soli pa solim attīsta savas tirgus pozīcijas, šobrīd piedāvājot abonēt pilnīgi jaunas automašīnas. Vienlaikus jāmin, ka, ņemot vērā klientu daudzveidību, nākotnē plānojam tajā iekļaut arī lietotu auto klāstu. Tikmēr "Moller Auto Insurance Services", piedāvājot Latvijā lielāko apdrošināšanas sabiedrību KASKO un OCTA apdrošināšanas pakalpojumus, parakstīto apdrošināšanas prēmiju apmērs pērn sasniedza 1,7 miljonus eiro – tas ļoti spilgti iezīmē klientu vēlmi pēc auto uzturēšanai raksturīgu pakalpojumu koncentrētas pieejamības vienuviet. Nākamgad turpināsim darbu pie "vienas pieturas" dīleru attīstīšanas, stiprinot 2023. gadā jaunieviestos pakalpojumus," rezumē Gerkena.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!