kravas vilcējs smagais auto šoferis
Foto: Shutterstock

Ceļotāji no Baltijas vairs nebrīnās, sastopot kravas auto vai puspiekabes ar sava reģiona valsts numurzīmēm vai jo īpaši Lietuvas uzņēmumu atšķirības zīmēm Skandināvijā vai kaut kur pat tālajā Portugālē. Lietuvas autopārvadātāji, izmantojot daudzās vienotās ekonomiskās zonas priekšrocības, strādā gandrīz visās Eiropas Savienības (ES) valstīs. Tomēr tie joprojām saskaras ar dažādiem šķēršļiem, un viena no būtiskākajām problēmām ir atšķirīgās ceļa nodevas katrā kopienas dalībvalstī. Kāpēc šajā jautājumā ES nav vienotas pieejas?

Atšķirīgi principi un tehnoloģijas

Autoceļa nodevas tiek piemērotas komerctransportam gandrīz visās ES valstīs. Dažās papildus jāmaksā par braukšanu pa tuneļiem vai tiltiem, un ir valstis, kur noteiktos posmos – galvenokārt uz autostrādēm – jāmaksā arī privāto auto vadītājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!