Foto: Publicitātes foto

"Volvo" vieglo automobiļu ražotājs pārtraucis spēkratu izlaidi ar dīzeļa spēka agregātu. No rūpnīcas konveijera Zviedrijā noripojis pēdējais "Volvo" automobiļa eksemplārs, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju – tas izrādījies "XC90" modeļa apvidus automobilis.

Turklāt šo ""Volvo" vēsturē pēdējo dīzeļauto" nebūs iespējams iegādāties, tas tiks izstādīts autoražotāja muzejā "World of Volvo" Gēteborgā.

Tādējādi "Volvo" noslēdz gandrīz pusgadsimtu ilgušo dīzeļdzinēja ēru markas vēsturē. Pirmo reizi "Volvo" ar dīzeļdzinēju tika aprīkots 1979. gadā, šī tipa spēka agregātus aizgūstot no "Audi", savukārt paši savu pirmo dīzeļmotoru "Volvo" izstrādāja 2001. gadā.

"Volvo" no jaunu dīzeļdzinēju izstrādes atteicās vēl 2017. gadā – toreiz zviedru autoražotājs šādu lēmumu skaidroja ar to, ka arvien stingrākās ekoloģiskās normas šī tipa motoru tālāku attīstīšanu padara nerentablu. Līdz ar to pēdējos septiņus gadus "Volvo" automobiļi tika komplektēti ar jau iepriekš izstrādātiem dīzeļdzinējiem.

Turklāt "Volvo" ir viens no pirmajiem, kurš publiski paziņoja par atteikšanos no dīzeļdzinējiem. Drīz pēc tam šim piemēram sekoja vācu "Porsche", šādu lēmumu pieņemot tūlīt pēc "Volkswagen" "dīzeļgeitas" 2018. gadā. Tomēr "Volvo" lēmuma cēloņi bija citi – tā ir daļa no markas attīstības stratēģijas, kas turpmāko akcentu liek uz elektrifikāciju.

Šobrīd "Volvo" markas modeļu piedāvājumā vairs ir tikai hibrīdi un simtprocentīgi elektromobiļi.

Aizvadīto 45 gadu laikā "Volvo" izgatavojis vairāk nekā piecus miljonus automobiļu ar dīzeļmotoru. Šādi komplektēti "Volvo" spēkrati ir populāri arī Latvijas lietoto automobiļu tirgū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!