Strauji augošā elektromobiļu pārdošanas apjomu līkne sākusi izlīdzināties, jo ievērojama daļa dedzīgāko entuziastu ir realizējusi vēlmi tādu iegādāties. Agrāk autoražotāji nespēja saražot pieprasīto elektroauto apjomu, bet tagad tiem jācīnās par patērētāju uzmanību. Tomēr šobrīd Eiropas autoražotāji vieš cerības stariņu, ka ir atraduši risinājumu, kas pavērs plašākus ceļus uz pircēju sirdīm un motivēs vēl lielāku indivīdu loku pārsēsties no iekšdedzes automobiļiem uz elektriskajiem.
Pārbaudīts risinājums
Saskaņā ar "Datacenter" apkopoto statistiku, 2020. gadā, pirms globālā pandēmija izjauca industriālās piegādes ķēdes, Baltijas valstīs elektroauto ikgadējā realizācija varētu pieaugt par 240 procentiem, taču līdz ar piegāžu problēmu atrisināšanu šāds temps vairs netiek novērots. Baltijas reģionā 2023. gadā tika pārdoti 5578 simtprocentīgi elektriskie automobiļi, kas nozīmē izaugsmi 70 procentu apmērā.
Lai gan tas joprojām šķiet iespaidīgs progress, tā iemesls ir relatīvi zems bāzes skaitlis, jo elektromobiļu kopējā tirgus daļa ir tikai 7%. Citiem vārdiem sakot, izaugsme notiek no nelielas iepriekš pārdoto transportlīdzekļu bāzes. Apjomīgais izaugsmes uzplūds jau ir sasniedzis maksimumu, turklāt izaugsmes palēnināšanās vērojama arī citās Eiropas valstīs.
Tomēr arvien vairāk ražotāju sola, ka izrāviens ir tepat aiz stūra un varētu notikt pat šogad vai 2025. gadā. Un to izraisīs neviens cits kā B segmenta elektromobiļi, kas ir populārākie Rietumeiropā.
Tieši šī segmenta modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, piemēram, "Peugeot 208", "Ford Fiesta", "Renault Clio" vai "Citroën C3", jau daudzus gadus atrodas pārdošanas reitingu augšgalā Rietumeiropas un Dienvideiropas valstīs. Speciālisti ir vienisprātis, ka pieprasījumu pēc elektromobiļiem atkal var spēcīgi palielināt plašāks elektrisko modeļu piedāvājums šajā pilsētas auto tirgus segmentā. Un tam ir vairāki iemesli – viens no vissvarīgākajiem ir cena.
Mazāk nekā 25 tūkstoši eiro
Februārī "Renault" prezentēja jaunu modeli – elektromobili "R5" un solīja, ka tā cena būs aptuveni 25 000 eiro apmērā. Savukārt Lielbritānijā populārais elektroauto ražotājs MG, kas pieder Ķīnas kompānijai "SAIC Motor", drīzumā ieviesīs kompakto pilsētas auto "MG2", kura cena gaidāma aptuveni 20 000 britu sterliņu mārciņu apmērā.
Savu artavu izdarīs arī "Fiat", izlaižot jaunās paaudzes elektrisko "Panda" modeli, kā cena būs aptuveni 25 000 eiro. Tikmēr "Citroën ë-C3", kas jau ir nonācis ražošanā un drīzumā ieradīsies mūsu reģionā, maksās no 23 490 eiro. Daudzās valstīs šīs cenas vēl vairāk samazināsies valsts subsīdiju dēļ, tostarp privātpersonām Latvijā.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv